Gün geçtikçe yaygınlaşan sosyal medya kullanımının markalar ve firmalar için olumlu birçok getirisi olabilmektedir. Sosyal medyanın avantajlarından yararlanmak isteyen herkes, müşteri veya sahip olduğu kitleyle arasındaki en güçlü kanalın sosyal medya olduğunun bilincinde olup bu doğrultuda içerikler üretmektedir.
Firmaların sahip olduğu hedef kitleye ulaşmak için kullandığı en modern pazarlama yolu sosyal medyada içerik üretmektir. Ancak içerik üretirken dikkat edilmesi gereken önemli noktalar bulunmaktadır.
10 Adımda Sosyal Medya Üzerinden Etkili İçerik Nasıl Üretilir?
-
İçerik Uzunluğu
Sunacak olduğunuz içeriği mümkün olduğunca kısa cümlelerle ifade etmelisiniz. Eğer içeriğinizi gereksiz uzun tutarsanız müşterileriniz tarafından sıkıcı bulunacağı için okunmayacaktır. Ayrıca içerikte bulunan kelimelerin herkes tarafından anlaşılacağından emin olarak net söylemler kullanmalısınız. Aksi halde sosyal medyada içeriğinizi paylaşmak istediğiniz kitle tarafından anlaşılamayacaktır.
-
Özgün İçerik
Sosyal medya platformlarınızda paylaşacağınız içerikler başka içeriklerden kopyalanmış olmamalıdır. Bu yüzden özgün bir içerik üreterek hedef kitlenize orijinallik sunmalısınız. Böylece müşterilerinize değer verdiğiniz ve yalnızca onlar için içerik ürettiğiniz anlaşılır.
-
Hashtag
Oluşturacağınız içerikle ilişkilendireceğiniz bir hashtag oluşturmalısınız. Hashtag, sunacağınız içeriğin konusundan bağımsız olmamalı ve slogan niteliği taşımalıdır. Seçtiğiniz hashtag’i içeriğinizde belirttikten sonra hedef kitlenizin bu hashtag ile yaptığı paylaşımları takip etmelisiniz. Müşteriler sunduğunuz içeriğe kendi paylaşımlarıyla katılarak içeriğinizin duyurulmasına destek vermiş olacaktır. Ayrıca sosyal medya kullanıcıları tarafından hashtag yoluyla arama yapıldığında doğrudan içeriğinize erişim sağlanacaktır.
-
Link Ekleme
İçeriğinizi hazırladıktan sonra içerikle alakalı bir link eklemeyi unutmamalısınız. İçeriğinize ne kadar kişinin ulaştığını görüntülemek ve analiz etmek için en kolay yol içeriğe link yerleştirmektir. Özellikle cümle ortasına yerleştirilen linklere tıklanma oranı diğer konumlara göre daha yüksektir. İçeriğinize ne kadar kullanıcının ulaştığını ise Google Analytics kullanarak analiz edebilmektesiniz.
-
Paylaşım Zamanı
Sosyal medya içeriği oluşturmak kadar içeriğin ne zaman paylaşılacağına karar vermek de önemlidir. Hedef kitlenizin aktif olduğu saatleri baz alarak içerik paylaşımı yapmalısınız. Sosyal medya platformlarında bu saatler hedef kitleye göre değişiklik gösterebilmektedir. İstenilen hedef kitleye göre uygun sosyal medya mecrası belirlenerek zamanında paylaşım yapılmalıdır. Böylece daha fazla kişinin içeriğinizi görme olasılığı artacaktır.
-
Görsel Kullanımı
İçerik üreteceğiniz her platformda görsel kullanmayı unutmayın. Seçeceğiniz görsel içeriğinizle doğrudan ilgili olmalıdır. Görsel kullanılan içerikler diğer içeriklere göre kullanıcılar tarafından daha fazla okunduğu araştırmalar sonucunda tespit edilmiştir. Ayrıca kullanacağınız görselin kalitesi de önemlidir. Çözünürlüğü yüksek kaliteli görsellere yer vermek içeriğin okunmasını etkilemektedir. Hatta mümkünse gif ve videolarla içeriğinizi destekleyebilirsiniz. Hareketli resimler okuyucunun daha çok dikkatini çekmekte, içeriğe karşı daha ılımlı yaklaşabilmektedir.
-
Günde 1 İçerik
Sosyal medya hesabınızda birçok içerik paylaşmak isteyebilirsiniz ancak günde tek bir içeriğe odaklanmak içeriğinizin alacağı etkileşimi dolayısıyla görüntülenmesini arttıracaktır. Paylaşmak istediğiniz içerikleri önem sırasına göre ya da uygun tarihleri belirleyerek sıralayabilirsiniz. Gün içerisinde bir tane paylaşım yaparsanız eğer sadece bu paylaşımınıza odaklanarak müşterilerinizden geri dönüş alma ihtimaliniz artacaktır.
-
Kısa Başlık
Oluşturacağınız her içeriğe bir başlık yazmalısınız. Yazacağınız başlık mümkün olduğunca kısa ve anlaşılır olmalıdır. İçerik hakkında bilgi vermeli ayrıca müşterileriniz tarafından merak uyandırmalıdır. Böylece sosyal medya kullanıcıları başlığınıza eriştiğinde içeriğin detaylarını da okumak isteyecektir.
-
Tanıtım
Sosyal medya içeriğinizi oluşturduktan sonra kullanıcıların yalnızca sayfanıza tıklayarak içeriğinize erişmesini beklememelisiniz. Gün içerisinde sosyal medya akışında binlerce içerik var oluyor ve kullanıcıların içeriğinize erişimi zorlaşıyor. Bu yüzden içerik tanıtımı yaparak kendi içeriğinizin var olan diğer içeriklerden sıyrılmasını sağlayabilirsiniz. İçerik tanıtımını, doğru hedefleme özelliklerinden yararlanarak kendi kitlenize sunabilirsiniz. Bu sayede içeriğiniz müşterilerinizin sayfasında doğrudan görüntülenebilir hale gelecektir.
-
Yönetim
Birden fazla sosyal medya hesabına sahip olabilirsiniz. Örneğin hem Facebook, Instagram, Twitter hem de Linkedin gibi sosyal medya platformlarında aktif olarak içerik üretebilirsiniz. Ancak her sosyal medya platformunun kullanıcısı farklı olacağı için üreteceğiniz içerikler de aynı olmamalıdır. Hitap edeceğiniz kitleye göre uygun platform belirleyip bu doğrultuda içerik üretmelisiniz. Oluşturduğunuz içeriklerin paylaşımını yönetmek de oldukça önemli. Her platform birbirinden farklı kitleye sahip olduğu gibi birbirinden farklı teknik bilgiye sahip olmayı da gerektiriyor. Bu yüzden kullanacağınız görselin boyutu, yazı karakteriniz, kelime sayınız gibi içerik oluşturmada önemli noktalara dikkat etmelisiniz.
Hesaplarınız Emin Ellerde
Sosyal medyayı aktif olarak kullanmak size birçok olumlu geri dönüş sağlayacaktır. Sosyal medyada aktif olabilmek için içerik üretmek ve ürettiğiniz içerikleri belirli aralıklarla sosyal medya kullanıcılarına sunmanız gerekecektir. Kullanıcılar üzerinde etkili olacak içerikler oluşturmak müşterilerinizi kaybetmemenizi ve potansiyel müşterilerinize ulaşmanızı sağlayacaktır. Sosyal medyada etkili içerik oluşturmak için birtakım teferruatları göz önüne alarak belirli kıstaslara uygun şekilde çalışmalısınız. Hem vakit hem de emek isteyen bu işi sizin yerinize profesyonel bir şekilde yapabilmekteyiz. Uzman kadromuz sayesinde sosyal medya hesaplarınıza içerik üretimi sağlayabilmekteyiz. Tarafımıza ulaşarak, taleplerinizi belirtebilirsiniz.
Yorum Ekle