Herhangi bir web sitesinin internet ortamında ne kadar iyi performans elde ettiğini ölçümlemek ve geliştirebilmek için SEO tekniğine başvurulmaktadır. SEO tekniği, hem masaüstünde hem de mobil üzerinden web sitesi için uygulanabilmektedir.
Mobil üzerinden SEO tekniklerine başvurulabilmesi için öncelikle web sitesinin mobil uyumlu olması gerekmektedir. Mobil cihazlarda web sitesi, masaüstünde olduğundan farklı teknik özelliklere sahip olacağından buna uygun SEO çalışmaları yapılmaktadır. Dolayısıyla Mobil SEO ile masaüstü SEO arasında farklılıklar meydana gelmektedir. Ancak her iki alanda da aynı hedefler söz konusudur.
Mobil SEO ve masaüstü SEO için ortak bazı temel amaçlar bulunmaktadır. Bunlardan başlıca olanı, internet kullanıcısının arama motoru vasıtasıyla yaptığı aramalarda üst sıralarda yer alabilmektir. Web sitesinin arama sonuçları içerisinde üst sıralarda yer alması hem mobil hem de masaüstü için aynı önemi taşımaktadır. Kullanıcı için kolay erişilebilir olmak dolayısıyla daha fazla tercih edilebilmektir. Her iki alanda da web sitesini kullanıcıya sunabilmek, içeriği aktarmak yani kullanıcıyı hizmet ya da ürün satın almasına yönlendirebilmek açısından oldukça önemlidir.
En çok tercih edilen arama motoru Google’ın yaptığı araştırmalar sonucunda, mobil kullanıcıların masaüstü kullanıcılara göre daha fazla satın almaya yönelik oldukları ortaya çıkmış bulunmaktadır. Mobil kullanıcı, istediği her siteye anında erişim imkânı bulabildiği için aramalarını potansiyel bir alıcı konumunda bulunarak yapmaktadır.
Mobil ve Masaüstü SEO Arasındaki Farklar
-
Tasarım
Web siteleri ilk olarak masaüstü görüntüyü baz alarak tasarlanmaktadır. Ancak masaüstü ile mobil cihazlardaki görüntü farklılık göstermektedir. Bu yüzden mobil SEO tekniklerine göre mobil cihazlardaki görüntü düzenlenmektedir. Esnek tasarım adlı mobil yapılandırma sayesinde aradaki farklılıklar düzeltilebilmektedir.
-
URL
Her web sayfasının kendine özel bir URL’si bulunmaktadır. URL, internet üzerinde tam olarak nerede olduğunuzun kodlanmış halidir. Masaüstünde sahip olunan URL mobil cihazlar için de uyumlu hale getirilmektedir. Bu sayede web sitesinde bulunan her sayfanın mobil cihazlar için bir karşılığı bulunmaktadır.
-
İçerik
Web sitesi için hazırlanan içerikler, masaüstü cihazlarda uzun ve ayrıntılı mobil cihazlarda ise kısa ve kolay anlaşılır şekilde olmaktadır. Bunun sebebi mobil cihazlarda ekranın masaüstüne göre daha küçük olmasından kaynaklanmaktadır. Okuyucu mobil cihaz üzerinde uzun bir içerikle karşılaştığında okumak istemeyecek ve web sitesinden ayrılacaktır. Bu yüzden mobilde, masaüstüne göre daha net bilgilere yer verilmekte ve mümkün olduğunca içerik kısa tutulmaktadır.
-
Arama Yöntemi
Kullanıcılar masaüstünde aramalarını yazılı bir şekilde yapmaktadır. Ancak mobil cihazlarda sesli arama yapma imkânı bulunduğundan kullanıcıların %20’si bu yöntemi kullanmaktadır. Bu yüzden mobil cihazlar için web sitesine ilişkin anahtar sözcükleri tespit etmede sesli aramalar da göz önünde bulundurulmaktadır.
-
Site Hızı
Her iki platform için de web sitesinin hızlı açılabilir ve işlemleri hızlı algılayabilir olması oldukça önemlidir. Ancak mobil cihaz kullanıcıları masaüstüne göre web sitesinden daha üstün bir performans beklentisinde bulunmaktadır. Kullanıcıların %40’ı açılış süresi üç saniyeden uzun süren web sayfalarını terk etmedir. Yani mobil cihaz kullanıcıları için site hızının iyileştirilmesi masaüstüne göre daha gereklidir.
Sizin Yerinize Farklılıkları Ortadan Kaldıralım
Mobil ile masaüstü SEO arasında bahsettiğimiz üzere temel önemli farklılıklar bulunmaktadır. Bu farklılıklar göz ardı edilmeden, uygun şekilde kullanıcı deneyimine sunulmalıdır. Mobil ve masaüstü SEO teknikleri ortak amaçlar barındırsa da birbirinden farklı yöntemler gerektirmektedir. Tüm bu farklılıkları uzman kadromuz web sitesi sahiplerine profesyonel şekilde uygulama hizmeti vermektedir. Tarafımıza ulaşmanız halinde web sitenizi hem masaüstü hem de mobil SEO tekniklerine göre kullanıcılarınıza sunmaktayız.
Yorum Ekle