Günümüzde tüketicilere hitap etmek için bir çok farklı yol kullanılıyor olsa da henüz daha yeni bir marketing sistemi olan Influencer sistemini kullananların bir anda patlamalar yaşadığına şahit oluyoruz.
Özellikle siyasi alanda ya da pazarlama alanında adını sıkça duyduğumuz ‘Eşik Bekçileri ‘ kavramına benzer bir işleyişe sahip olan Influencer Marketing sistemi, şirketlerin büyük müşteri kitlelerine ulaşmak için harcadığı zamanı ve maddiyatı minimuma indiren, aksine bu geleneksel pazarlama yönteminden daha da etkili olan en popüler pazarlama ve satış yöntemlerinden biridir.
Firmalar yukarıda bahsettiğimiz gibi büyük kitleleri hedefleyip, hedef ile direk iletişime geçmek yerine yine büyük bir kitleyi hedeflerine koyup influencer’lar ile anlaşarak potansiyel müşterileri aktif müşterilere dönüştürmek için kullanmaktadırlar.
Bu seçim sırasında Influencer’ların toplum tarafından ne kadar benimsenip, ne kadar ilgi gördüğü ve ne kadar takip edildiği gibi kriterler göz önünde bulundurulur ve en önemlisi de hitap ettikleri kitle analiz edilir.
Bu sayede milyonlarca bireye sahip olan bir hedef kitleyle tek tek uğraşmak yerine bu işi sadece bir grup influencer ile halledebilmektedirler.
Influencer Marketing’in Çalışma Mekanizması
Influencer Marketing sistemi genel olarak sosyal medya mecralarını kullanmaktadır. Bunun en temel sebepleri arasında sosyal medyanın milyonlarca kişiye hitap etmesi ve bireylerin zamanlarının büyük bir kısmın bu mecralarda dolaşarak geçirmesi yatmaktadır.
Bu sebeple Influencer Marketing Facebook ve Twitter gibi insanların yoğun etkileşimde olduğu yerleri seçmektedir. Twitter daha samimi bir pazarlama sistemi takip etmek için uygunken, Facebook ise kendi pazarlama sistemi sayesinde olumlu geri dönüşler alıp marka bilinirliliğini artırmanız açısından önemlidir.
Tabi bunların haricinde şuan en popüler olan sosyal medya aracı ise Youtube’dur. Bu alanda ise Influencer Marketing Youtuber diye anılan kanal sahiplerini kullanabilmektedir. Çünkü bu kanal sahipleri yaptığı canlı yayınlar var videolar ile izleyenlerini bağlamış ve samimi bir ortam yaratmışlardır. Bu sebeple bu kanal sahiplerinin ya da yayıncıların söylediklerine önem verirler. Burada tam da yukarıda bahsettiğimiz eşik bekçisi olgusunu görebilirsiniz.
Bu yayıncılara şirket sahipleri ödüller verebilir, tanıtım için ürünler gönderebilir ya da maddi açıdan onlara destek olarak pazarlamalarını yaptırabilirler.
1 – Sosyal Medyada Var Olun
Şirketinizin günümüz modern haber alma mecralarından olan sosyal medyada bulunabilir olması oldukça önemli bir husustur. Tabi ki bu sadece profil oluşturup sayfalar veya gruplar oluşturmakla mümkün değildir.
Sosyal medya ağlarınızı etkin bir şekilde kullanmalı, bu mecralar arasından sizi takip eden bireylere kampanyalarınız hakkında bilgiler sunmalı, kim olduğunuzu anlatmalı ve onlara faydalı içerikler sunmalısınız.
Bu şekilde marka olarak isminizin bilinirliğini ortaya koyacak, sosyal profillerinizin müşterileriniz tarafından ulaşılabilir ve şeffaf olduğunu anlatacak ve belli bir güven ortamı oluşturabileceksiniz.
2 – Müşteri Sadakati Oluşturmak
Şirket olarak Influencer Marketing sistemini kullanmaya başladığınızda Influencer’lar sizin müşterilerinizin yine size duyduğu sadakati oldukça artıracaklardır. Çünkü kendi içlerinden gibi gördükleri ve düşüncelerine önem verdikleri Influencer’lar sizin adınıza olumlu şeyler söyleyecektir.
3 – Hedef Kitlenizi Büyütebilirsiniz
Influencer olan bireylerin genelde çok fazla takipçisi ya da abonesi olduğundan dolayı, bu sistemi benimsediğinizde otomatik olarak yeni potansiyel müşteriler yakalamış olacak ve onlar üzerinden yeni kampanyalar üretmeye başlayabileceksiniz.
Kendi sosyal hesaplarınızı bu tip durumlar için kullansanız dahi insanlara samimi gelmeyeceğinden dolayı, Influencer ile çalışmak bu konuda size daha fazla yarar sağlayacaktır.
4 – Reklam Önleme Yazılımlarından Etkilenmeyeceksiniz
Geleneksel pazarlama stratejileri ve reklam tekniklerini kullandığınızda artık internet üzerinden reklamları engelleyen uygulamaların ağına düşmüş oluyorsunuz. Çünkü çok fazla reklamdan bunalan bireyler bu tip uygulamalar ile sitelerdeki tüm reklamları kaldırabiliyor ve dolayısıyla yaptığınız yatırımların bir kısmı boşa gitmiş oluyor.
Fakat Influencer Marketing sisteminde böyle bir durumla karşılaşmamanız pek de muhtemel değildir. Çünkü tamamı organik olarak sizin adınıza Metini, resim ya da video gibi diğer görsel içerikleri araçları kullanacağından dolayı, bu alanlara Adblock gibi reklam engelleyici eklentiler müdahale edemeyecektir.
Yine dolayısıyla geleneksel reklam ve pazarlama stratejilerine göre daha fazla potansiyel yakalayabilir ve bunu daha az maliyetlerle halledebilirsiniz.
Yorum Ekle