Bu yazımızda Google algoritma güncellemeleri için önemli taktiklerden bahsedeceğiz. Google bu algoritmaları ayda bir veya iki kere olmak üzere güncellemektedir. Google dediğimiz gibi düzenli olmasa da aylık olarak algoritma güncellemesi yapmaktadır. Yapılan bu güncellemeler bizim bildiğimiz şekilde oluşur. Ancak güncellemeler sonucunda arama motoru sayfasındaki etkisi aynı değildir. Bu yüzden yapılan güncellemeleri anlayabilmek adına geçmişte yapmış olduğu algoritma güncellemelerini anlamak ve bilmek önemli bir noktadır. Yapılan bu algoritma güncellemelerinin sitenizi minimum oranda etkilemesini istiyorsanız, bu durumdan korunmanın yollarını bulmanız gerekmektedir.
Gelen bu algoritmalar hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olmadan sitenizin gelen algoritma güncellemelerine karşı ne tür tepkiler verdiğini görmek isteyebilirsiniz. Bunları görebileceğiniz yer ise, sitenizin aylık organik trafik değerlerini gözden geçirmek olacaktır. Aylık organik trafik değerlerinde ani çıkışlar veya ani düşüşler yaşanıyorsa yeni çıkarılmış bir algoritma güncellemesinin sitenizi etkilediğini dikkate alabilirsiniz. Geçmişte Google tarafından getirilen ve mutlaka bilmeniz gereken algoritma güncellemeleri şunlardır;
- Panda
Google Panda algoritma güncellemesi 24 Şubat 2011 tarihinde gelmiştir ve aylık olarak yayımlanmaktadır. Kalitesi düşük sitelerin sıralamasını düşürmek işlevini yapmaktadır. Google Panda algoritması sitelerin kalite skorunu belirlemek için kullanılmakta ve spam olarak algılanabilecek, düşük kaliteli, zayıf içerikli sitelerin sıralamasını düşürme görevindedir. İlk yayımlandığında Google’ın temel algoritmasında filtre görevinde olan Panda, 2016 yılının Şubat ayında algoritmaya tamamen yerleştirildi. Panda; gerçek zamanlı olarak arama sonuçlarına pek etki göstermese de, çok daha hızlı tepki vererek siteleri etkilediği bilinmektedir.
Panda’nın Etki Edebileceği Riskli Durumlar
Zayıf ve kopya içerikler, Çok fazla anahtar kelime geçirme, Kötü kullanıcı deneyimleri, İntihal şeklindedir.
Sitenizi Güvenli Tutma Yolları
Genellikle Panda algoritmasının devreye girmesinin ilk sebebi kopya içerik olmaktadır. Bu yüzden sitenizin genelinde kopya içerik kontrolü yapmanız en sağlıklısı olacaktır. İlk olarak düzenli şekilde site değerlendirmesi gerçekleştirerek kopya içerik sorunuyla karşılaşmamak için kendinizi garantiye almanız gerekmektedir. Bu kontrolü çeşitle araçlar kullanarak yapabilirsiniz.
İntihal kontrolü yapmalısınız. Yani kullandığınız içeriklerin bir yerden alınarak kopyala, yapıştır yapılmış olmasıdır. Panda’nın devreye girdiği en önemli etken sitenizde yayınladığınız içeriklerin bir yerde çalınmasıdır. Bu yüzden bu içerikleri ‘Copyscape’ gibi araçlarla kontrol etmelisiniz. Bu aracı ücretsiz olarak kullanabilirsiniz. Birbirinden farklı sektörlerde içeriklerin %100 özgün olmasından söz edilmesi mümkün değildir. E-Ticaret site sahibiyseniz de kullanacağınız görsellerin dahil orijinal olması ve kullanıcı yorumlarına önem vererek benzersiz içeriklere dönüştürülmesi gerekmektedir.
İçeriklerinizden zayıf olanları tespit etmelisiniz. Zayıf içerik; genel olarak sayfalarda yer alan özgün içerik eksikliğini tanımlamak için kullanılmaktadır. Zayıf içerik olan sayfalarda kelime sayıları düşüktür ve reklamlar, ortaklık programları ile doldurulur. Ancak sorun yaşamamanız açısından sayfalardaki kelime sayısını yükseltip, dışarıya giden link sayısını düzenli kontrol etmeniz gerekmektedir.
Sayfada yer alması gereken kelime sayısı sayfanın amacına yönelik değişiklik göstermektedir. Buna ek olarak da hedeflenen anahtar kelimenin durumu da eklenmelidir. Eğer binlerce kelime sayısına sahip sayfanız varsa Google arama yapıldığında iyi sonuçlar elde etmenizde yardımcı olacaktır. Aynı şekilde görsel ve video araması yapan kişiler içinde bu durum geçerli olacaktır. Sayfanızın genelinde eklediğiniz yazılar 250 kelime veya daha altındaysa ilerde problem yaşama ihtimaliniz bulunmaktadır.
Sayfanızdan dışarı link gitmesi konusunda ise, Google genellikle link sayınızı 100’ün altında tutmanızı tavsiye etmektedir. Bir sayfadaki yazılar 250 kelime veya daha altındaysa ve bunun yanı sıra 100’den fazla link varsa zayıf içeriğe sahip olduğunu anlayabilirsiniz.
Sitenizdeki yazılarınızda anahtar kelime kullanımına dikkat etmenizde önemli bir noktadır. Anahtar kelime doldurma konusu bir anahtar kelime ile sayfayı çok fazla optimize etmeniz demektir. Eğer anahtar kelime doldurma sorunuyla karşılaşmak istemiyor veya bu durumu kontrollü yapmak istiyorsanız üst sıralardaki rakiplerinizin sayfalarını inceleyebilirsiniz.
Sitenizde bahsettiğimiz bu problemleri tespit ederek, kaldırmaya çalışmanız doğru bir karar olacaktır. Eğer önem vermezseniz Panda algoritmasının dikkatini çektiğinde ve sitenizi etkilemeye başladığında bu durumdan kurtulmanız oldukça zor olacaktır. Bu yüzden mutlaka sitenizde yer alan içerikleri dikkatle gözden geçirerek en düzgün şekilde iyileştirmeye gitmelisiniz. Eğer siteniz WordPress ise ‘Yoast SEO’ eklentisi kullanıp, gerçekleştirebilirsiniz.
- Penguin
Penguin Google algoritması 24 Nisan 2012 tarihinde çıkarılmıştır. Sonrasında 25 Mayıs 2012 ve 6 Ekim 2016’dan bu yana gerçek zamanlı olarak güncelleme gelmiştir. Penguin algoritması manipülatif ve spam link profiline sahip sitelerin sıralaması düşürme işlemindedir. Penguin; spam teknikler kullanan ve genelde doğal olmayan link profiline sahip siteleri tespit etmekte, sıralamasını düşürmektedir. 2016 yılında itibaren Penguin, Google’ın temel algoritmaları arasına katılmış, gerçek zamanlı olarak etki göstermeye başlamıştır. Günümüzde daha hızlı şekilde tepki vermektedir.
Penguin’in Etki Edebileceği Riskli Durumlar
Spam diye nitelendirilen sitelerden gelen linkler, SEO çalışması amacıyla link oluşturan sitelerden gelen linkler, konu uyumu olmayan sitelerden gelen linkler, ücretli olarak gönderilen linklerin fazlalığı şeklindedir.
Sitenizi Güvende Tutmanın Yolları
Sitenizdeki linklerin büyüme oranını mutlaka incelemelisiniz. Google sitenizde bulunan bir veya iki spam link nedeniyle ceza vermez ama linklerde artış olması halinde hemen harekete geçmektedir. Sitenizdeki link profillerine dikkat ederek aniden oluşan iniş, çıkışları fark etmelisiniz ve yeni aldığınız linkleri gözden geçirmelisiniz. Bu linkleri takip etmeniz için ücretsiz ‘Google Search Console’ hizmetinden yararlanabilirsiniz.
Penguin algoritmasının etkisine takılıp, takılmayacağınızı belirlemenin net bir yolu bulunmamaktadır. Ama kullanabileceğiniz ücretli araçlar ile risk altında olup olmadığınızı kontrol edebilirsiniz. Kullanabileceğiniz ‘SEO SpyGlass’ aracını kullanarak sitenizin risk altında olup olmadığını kontrol edebilirsiniz.
Mutlaka zarar veren linklerden kurtulmanız gerekmektedir. Sitenizde spam link tespit ettiğinizde bu durumu düzeltmeye çalışmalısınız. Spam linkten kurtulabilmeniz için linki veren kişi ile irtibat kurarak, linki kaldırmasını isteyebilirsiniz. Yapılan bu yöntem ile her zaman olumlu sonuca ulaşamayabilirsiniz. Ancak Google’ın ‘Disavow’ aracını kullanarak bu spam linkler ile bağlantınızı kesebilirsiniz. Bu şekilde Google sitenizi değerlendirmeye aldığında bu spam linkleri göz ardı etmesini sağlayabilirsiniz.
- Pirate
Pirate algoritması 2012 yılının Ağustos ayında çıkarılmıştır. Sonrasında ise 2014 yılının Ekim ayında yayımlanmıştır. Pirate algoritmasının görevi; telif hakkı ihlali raporları olan sitelerin sıralamasını düşürmektir. Bu algoritma güncellemesinden en çok etkilenen siteler arasında müzik, film, kitap gibi korsan içerik sahibi siteler olmuştur. Pirate algoritması bu tarz siteleri Google arama sonuçlarında geri plana itmek amaçlı tasarlanmıştır. Genellikle torrent sitelerini etkilemekte olan bu algoritma güncellemesi yayım yapıldığı tarihte etkisini göstermeye başlamıştır. Ancak Google’ın bu algoritmadan etkilenerek, sonrasında farklı adres ile açılan siteleri takip etme gibi bir gücü bulunmamaktadır.
Pirate’nin Etki Edebileceği Riskli Durumlar
Yüksek oranda telif hakkının ihlal edildiğini gösteren raporlar, Korsan içerikler şeklindedir.
Sitenizi Güvenden Tutmanın Yolları
Google’ın Pirate algoritmasından korunmanın en kolay ve tek yolu; telif hakkının başkasında olduğu içerikleri sahibinin izni yokken alarak, kullanmayın.
- Hummingbird
Humming algoritması 22 Ağustos 2013 yılında çıkmıştır. Ancak yayımlanması çıktığı tarihten itibaren tekrar yapılmamıştır. Hummingbird algoritmasının amacı; arama motorunda yapılan arama sorgularının manasını çözümleyerek daha net ve uygun arama sonuçlarını kullanıcıya sunmaktır. Hummingbird algoritma güncellemesi yapılan algoritmalar arasında en temel ve önemli olanıdır. Hummingbird; kullanıcılara anahtar kelime odaklı sonuçlar sunmak yerine aradığına daha uygun ve bağlamsal sonuçlar sunmaya çalışmaktadır. Günümüzde anahtar kelimeler önemini korumaya devam etmektedir ama Hummingbird algoritması aramalardaki manaları daha güçlü kılmaktadır. Arama motoru böylelikle direk anahtar kelime odaklı sonuçlar sunmak yerine eş anlamlı sözcükler içeren sonuçlarda sunmaya başlamıştır. Bunun sonucunda anahtar kelimeler içeren içeriklerde yer alma gibi bir şart kısmi olarak ortadan kalkmıştır.
Hummingbird’ün Etki Edebileceği Riskli Durumlar
Sitenizi anahtar kelime doldurma yöntemiyle hazırlamak, Devamlı ve doğrudan anahtar kelime odaklı çalışmalar yapmak şeklindedir.
Sitenizi Güvende Tutmanın Yolları
Anahtar kelimeler üzerine yapacağınız çalışmaları geliştirmeniz gerekmektedir. Sitenizde oluşturacağınız içeriklerinizin doğal sözcükler ve eş anlamlı sözcükler kullanılarak hazırlanması Hummingbird algoritmasına ayak uydurabilmek açısından önemlidir.
Anahtar kelime planlayıcılarından olan ‘Google Adwords’ üzerinden elde edeceğiniz kısa kuyruklu anahtar kelimelere odaklanmanız riskli olacaktır. Hummingbird algoritması ile uyumlu olabilecek anahtar kelimeleri Google’ın benzer aramalarından incelemek, Google Trendler kısmına bakmak veya Google otomatik doldurma özelliğinden yararlanmak olacaktır. Bu işlemi öncelikle elinizde bulunan kısa kuyruklu anahtar kelimeyi Google’da aratmak ve sonrasında benzer aramalarla, otomatik doldurmaya göz atmaktır. Bu şekilde elde edeceğiniz anahtar kelimeleri anlatımını bozmayacak şekilde içeriklerinize ekleyebilirsiniz.
Sizi güvende tutacak en önemli yollardan biri de hedefinizdeki kitlenin kullandığı dili öğrenmenizdir. Sitenizin hitap ettiği hedef kitleyle aynı dili konuşup, konuşmadığından emin olmanız gereklidir. Hummingbird algoritmasının sitenizi etkilemesindeki en büyük nedenlerden biri de bu durumdur. Bu durum için uygulayabileceğiniz taktik; sosyal medya dinleme aracı kullanarak hedeflediğiniz anahtar kelimeler hakkında kullanıcıların ne dediğini gözden geçirmenizdir. Böylece hedeflediğiniz kitlenin hangi dili kullandığını ve ne konuştuğunu gözlemleyebilirsiniz.
Sosyal medyayı dinledikten sonra tespit ettiğiniz anahtar kelimeleri yeni stiller geliştirerek kullanmaya çalışmalısınız. Günümüzde doğal olmayan sözcük öbeklerini meta açıklamalarda ve başlıklarda kullanmak popülerliğini yitirmemiştir. Ancak arama motorlarının gün geçtikçe kendini geliştirerek doğal dili işlemeye başlamasıyla bu yöntemi kullanan site sahiplerini zor durumda bırakmaya başlayacaktır. Web sitenizde robot konuşması şeklinde bir dil kullanıyorsanız bu durumu kısa sürede değiştirmeniz sizin yararınıza olacaktır. Bunu bir insanın doğal şekilde konuşması düzeninde sitenize entegre etmelisiniz. Bunu uyguladığınız takdirde başlıklarınız özgün ve ilgi çekici olacağından tıklama oranını yükseltebilirsiniz.
- Pigeon
Pigeon algoritması 24 Temmuz 2014 tarihinde çıkmıştır. Sonrasında 22 Aralık 2014 yılında yayımlanmaya başlanmıştır. Pigeon algoritması yüksek kalitedeki yerel arama sonuçlarını kullanıcılara sunmaktır. Pigeon algoritması genellikle İngilizce dilindeki sonuçları etkileyen bir güncellemedir. Aramayı yapan kullanıcıların bulunduğu konuma en uygun sonuçları sunmak amaçlı geliştirilmiştir. Google’a göre Pigeon; temel ile yerel algoritma arasında köprü görevindedir. Pigeon böylelikle mesafeleri ve konumu hesaba katarak arama sonuçlarındaki sıralamayı değiştiren bir faktör olarak etkisini göstermektedir. Pigeon algoritması arama sonuçlarının %50’lik bir kısmını etkilemiştir. Yerel sitelerin üst sıralara çıkmasını sağlamış, Google’ın harita aramaları ve standart arama hizmetleri arasında bağ kurmuştur.
Pigeon’un Etki Edebileceği Riskli Durumlar
Sayfa yapısı ve kalitesi düşük olan sayfalar, Google My Business hizmetinin yanlış yapılandırılması, Yerel dizinlerdeki atıfların yeterli yapılmaması, Konumda tutarsızlıklara denk gelinmesi şeklindedir.
Sitenizi Güvende Tutmanın Yolları
Öncelikle sayfalarınızı düzgün şekilde optimize etmeniz gerekmektedir. Pigeon algoritması Google arama sonuçlarında yerel listeleme çalışmaları yapıldığında benzer SEO kriterlerinin de önemli olmasını sağlamaktadır. Bu şekilde yerel işletmelerinde siteleri için optimizasyon çalışmalarına yatırım yapmaları gerekli kılınmıştır. Bu çalışmalar için ilk olarak site içi analizlerinizi gerçekleştirmenizdir. Analizlerinizi tamamladıktan sonra nerelerde düzenleme yapmanız gerektiğini tespit ederek, bu düzeltmeleri yapmaya başlayabilirsiniz.
Mutlaka Google My Business yapılandırmasını yapmalısınız. Google’ın yerel arama sonuçları içinde sitenizin yer bulmasını istiyorsanız, Google My Business sayfanızı oluşturmalısınız. Oluşturmuş olduğunuz işletme sayfanız için aidiyet işlemlerini tamamlamayı da unutmamalısınız. Tüm bu işlemleriniz tamamlanınca işletmenizi de sayfa düzenlemesinde doğru şekilde sınıflandırmalısınız. İşletmenizi doğru sınıflandırmadığınız takdirde arama sonuçlarında kullanıcılara gözükmeyecektir. Ayrıca işletmenize ait adres ve telefon bilgilerini de eksiksiz girmeniz yararınıza olacaktır. Müşteri memnuniyetine ekstra önem verip, işletmeniz için olumlu yorumlar alarak yerel aramalarda ön plana çıkabilirsiniz.
Firmanız için gireceğiniz coğrafi bilgilerin mutlaka yerel listeleme ile uyumlu olduğuna dikkat edin. Kullanacağınız Google My Business sayfanızda da bilgiler doğru girilmişse Google buna dikkat edecek ve tutarlı olup, olmadığını kontrol edecektir. Farklı ve yanlış adres bilgisi girmeniz sıralama sıkıntı yaşamanıza neden olacaktır.
Günümüzde arama motorunda üst sıralara çıkmak zor olsa da öncesinde yerel dizinlerde ön plana çıkarak, yükselebilmek için bir yerde başlayabilirsiniz. Google Pigeon algoritması yayımlandıktan sonra yerel dizinlerin önemi artmıştır.
- Mobilegeddon
Google Mobilegeddon algoritması 21 Nisan 2015 yılında çıkmıştır. Yayımlanması ise çıkış tarihinden itibaren tekrarlanmamıştır. Mobilegeddon algoritmasının görevi; mobil arama sonuçlarında kullanıcıları mobil dostu sayfalara yönlendirebilmek ve iyileştirilmeyen sayfaların sıralamasını düşürmektir. Bu algoritma güncellemesi Google’ın mobil dostu güncellemesidir. Mobil için iyileştirilmiş sayfalara sahip olan sitelerin üst sıralarda yer almasını sağlayan bir güncellemedir. Güncelleme mobilde iyileştirilen siteleri üst sıralara taşırken, iyileştirilmemiş sitelerin sıralamasını düşürmektedir. Mobilegeddon sadece mobil aramaları etkilemiştir. Siteniz mobil dostu olabilir ancak sıralamaya girmesini istediğiniz sayfa mobil dostu değil, sorun yaşayabilirsiniz. Sayfalarınız başarılıysa ancak siz sıralamaya girmesini istediğiniz sayfayı dahil edemiyorsanız, tekil testleri gerçekleştirmeniz yararınıza olacaktır.
Mobilegeddon’un Etki Edebileceği Riskli Durumlar
Sitenizdeki sayfaların mobil versiyonu olmaması, İçeriklerinizin zor okunması, Görüntü alanlarının uygunsuz yapılandırılması, Çok fazla eklenti kullanımı şeklindedir.
Sitenizi Güvende Tutmanın Yolları
İlk olarak sitenizin mobil uyumluluğunu sağlamanız gerekmektedir. Siteniz için mobil yapılandırma için kullanabileceğiniz birçok yöntem bulunmaktadır ancak Google duyarlı tasarım kullanmanızı tavsiye eder. Google yardım merkezini inceleyerek kılavuzlardan gerekli düzenlemeleri yapabilirsiniz.
Sitenizi mobil uyumlu hale getirmek için düzenleme yapmak tek başına yeterli olmayacaktır. Ayrıca mobil dostu testleri gerçekleştirmeniz gerekmektedir. Google’ın sunduğu başarı testlerini başarı ile geçmeniz gerekmektedir. Bu teste ‘Google Search Console’ hesabınızda erişebilirsiniz. Gerçekleştireceğiniz bu testlerde sitenizin mobil uyumlu olup olmadığını anlayacaksınız. Bunun dışında sitenizi ücretli araçlarla kontrol ederek, mobilde nasıl göründüğüne bakabilirsiniz. Sitenizi Google’ın veya ücretli olan diğer araçlar ile kontrol ettiğinizde uyarıları inceleyerek, sitenizi mobile tam uyumlu hale getirebilirsiniz.
- RankBrain
Google’ın RankBrain algoritması 26 Kasım 2015 tarihinde çıkarılmıştır. Sonrasında tekrar yayımlanması yapılmamıştır. RankBrain algoritmasının görevi; makine öğrenimi yolu ile kullanıcılara daha iyi ve düzgün arama sonuçları sunmaktır. RankBrain makine öğrenim sistemi olarak çıkarılmıştır. Bu algoritma Google’da yapılan aramaların arkasında yer alan manayı anlayarak daha iyi arama sonuçları sunmasını sağlamaktadır. RankBrain sistemi içinde bir sorgu bileşeni ve sıralama oluşturma bileşeni bulunmaktadır. RankBrain algoritması sayfa özetini çıkararak ona uygun şekilde arama sonuçlarını eşleştirmektedir. Gün geçtikçe daha fazla bilgi edinen bu algoritma daha alakalı sonuçlar sunmaktadır.
RankBrain algoritması SEO faktörlerine kısmi olarak bağlıdır. Aynı şekilde sistem sorgu odaklı daha farklı faktörleri hesaba katarak çalışmaktadır. RankBrain; sayfaları uygunluk açısından belirleyerek öne çıkarmakta, sonrasında arama motoru sayfasında uygun sıralamaya yerleştirmektedir.
RankBrain’in Etki Edebileceği Riskli Durumlar
Uygunluk özelliğinin sorgu odaklı aramalarda yetersiz kalması, Kullanıcı deneyimin kötü olması şeklindedir.
Sitenizi Güvende Tutmanın Yolları
Kullanıcılarınızın memnuniyetine önem vererek, deneyimlerini üst seviyeye taşımalısınız. Kullanıcı deneyimleriniz çok önemlidir ve iyileştirme yapmadığınız takdirde arama motoru sonuç sayfalarında iyi bir yere gelemeyeceğiniz anlamına gelmektedir. Sitenizdeki tüm sayfaların kullanıcı deneyimlerini iyileştirmeniz gerekmektedir. Ayrıca ‘Google Analytics’ aracından oturum süresi değerlerini ve sitenizden hemen çıkma oranlarını kontrol ederek, iyileştirmeniz gerekmektedir. Evrensel olarak kabul görmüş belirli değerler olmasa da kullanıcı deneyimi bakımından aşağıdaki faktörlere yaklaşmak önemli bir durumdur:
- İyi trafik alanında perakende siteleri için hemen çıkma oranı %20 ile %40 seviyesinde olmalıdır.
- Harekete geçiren mesajlar içeren açılış sayfalarında hemen çıkma oranı %70 ile %90 arasında olmalıdır.
- Portal tarzındaki siteler içinde hemen çıkma oranı %10 ile %30 arasında olmalıdır.
- İçeriği yoğun olan arama görünürlüğü yüksek olan sitelerden hemen çıkma oranı %40 ile %60 seviyesinde olmalıdır.
- Satış yapılabilen sitelerde hemen çıkma oranı %30 ile %50 arasında olmalıdır.
Sitenizin hemen çıkma oranı yukarıda belirttiğimiz değerlerden daha kötü durumdaysa sitenizi hemen gözden geçirmeli ve gereken testleri gerçekleştirmeye çaba göstermelisiniz. Bu testleri gerçekleştirirken bir yandan da çift taraflı testleri gerçekleştirerek hangi sayfadan daha yüksek sonuç alabileceğinizi gözlemleyebilirsiniz. Oturum süreniz içinde hızlı okuyup geçen bir okuyucuyu düşünerek bu konuda da çözümler üretmeniz gerekmektedir. İçeriklerinizi çeşitlendirerek kullanıcılarınızın sayfanızda daha uzun kalmasını sağlayabilirsiniz. Ayrıca içeriğinizi oluştururken etkileşim metriği kapsamındaki değerleri de iyileştirmelisiniz.
RankBrain ile ilgili bilmeniz gereken önemli nokta sayda da yer alan sorgu odaklı unsuru alarak ön plana çıkartabilmesidir. Bu yüzden rekabet analizi gerçekleştirmeniz yararınıza olacaktır. RankBrain; ön plana çıkarılan unsuru arama motorunun sonuç sayfasında sıralamaya koyarken, aynı zaman kullanıcı deneyimini iyileştirmede ipucu vermektedir. Etkileşimi ve içeriği fazla olan sayfaların başarı oranı daha yüksek olmaktadır. Bu konu hakkında evrensel bilgi alabileceğiniz bir yer olmadığından rakip analizleri gerçekleştirebilirsiniz. Google arama motorunun ilk sayfasında yer alan rakiplerinizin işlerini gözden geçirerek önemli olan nitelikleri kontrol edebilirsiniz. Bu şekilde avantaj sağlayan ve gözden kaçırdığınız özellikleri kendi sitenize entegre edebilirsiniz.
- Possum
Google Possum algoritması 1 Eylül 2016 yılında çıkarılmıştır. Sonrasında tekrar yayımlanması olmamıştır. Bu algoritmanız görevi; arama yapan kullanıcıların konum ve iş adresini dikkate alarak daha çeşitli ve iyi arama sonuçları getirmektedir. Possum algoritması Google’ın yerel sıralama filtresinde yaptığı son değişikliklerdir. Possum algoritmasının çıkmasının ardından Google’da arama yapan kullanıcıların konumlarına ve sorularını cümleleme şekline göre sonuçlar getirmeye başlamıştır. Algoritma çıkış amacının haricinde alanı dışında sayılan işletmelerin sıralamasına da katkı sağlamıştır. İşletmeniz fiziksel bir şehirde yer almasa da o şekle yönelik sonuçlarda gösterilmeye başlamıştır. Ayrıca başka işletmeler ile adresi aynı görünen iş yerleri Google sayfalarında gerilemiştir. Bu nedenle adresinizi bulunduğunuz konuma göre düzgün bir şekilde belirmeniz en iyisi olacaktır.
Possum’un Etki Edebileceği Riskli Durumlar
Birbiri ile benzer olan işletmeler ile aynı fiziksel adrese sahip olmanız, Arama yapan kullanıcıların konumunda bulunan rakipler şeklindedir.
Sitenizi Güvende Tutmanın Yolları
Konumunuza özgün sıralama takibini gerçekleştirmeniz gerekmektedir. Possum algoritmasının çıkmasıyla sonuçlar kullanıcıların coğrafi konumuna göre değişiklik göstermektedir. Bu yüzden aktif şekilde sıralamanızı belli konumlara göre gözden geçirmeniz en doğrusu olacaktır. Belirttiğimiz bu işlemi kendinizde yapabilirsiniz. Dilerseniz ücretli ve ücretsiz olarak kullanabileceğiniz araçlarla da yapabilirsiniz. Possum algoritması kullanıcıların konumlarını önemli hale getirdiğinden bu yana detayları göz önünde bulundurmanız siteniz için yararlı olacaktır.
Sitenizi yerel anahtar kelimeler kullanarak zenginleştirmeye çalışmanız Possum algoritması devreye girdiğinde arama sorgularında daha iyi sonuçlar almanızı sağlayacaktır. Bu tarz anahtar kelimeleri bulmanız için anahtar kelime araştırma aracı kullanabilirsiniz. Tabi bunun dışında Google’ın trendler, otomatik doldurma veya benzer arama özelliklerini kullanarak anahtar kelimelerini zenginleştirebilirsiniz. Possum güncellemesinin gelmesiyle artık listeleme çalışmalarını yerel aramalara yönelik olarak gerçekleştirmek zorunlu hale gelmiştir. Hala bu çalışmaları yapmadıysanız mutlaka yerel aramalara yönelik listeleme çalışmalarınızı başlatmalısınız.
- Fred
Fred algoritması 8 Mart 2017 tarihinde çıkarılmıştır. Sonrasında tekrar bir yayımlanması yapılmamıştır. Fred algoritmasının görevi; ortaklık ve reklam programlarından gelir sağlayarak, düşük kalitede ki arama sonuçlarını ayıklamaktır. Google’ın en önemli algoritma güncellemeleri arasındadır. Fred algoritması Google tarafından onaylanmıştır ancak henüz detaylarına değinilmemiştir. Google tarafından belirtilen site yöneticisi kılavuzunu ihlal eden siteleri hedefleyen bir algoritma olduğu belirtilmiştir. Bunun üzerine bu algoritmadan etkilenenler yapılan araştırmalara göre ortaklık ve reklamlardan para kazanmak amacıyla oluşturulan siteler olduğu belirlenmiştir.
Fred’in Etki Edebileceği Riskli Durumlar
Düşük kaliteli ve reklam odaklı içeriklerin bulunması, ortaklı programlarına odaklanarak içerikler zayıf nitelikli bırakmak şeklindedir.
Sitenizi Güvende Tutmanın Yolları
İlk olarak yapmanız gereken Google kılavuzlarını incelemenizdir. Başta bu durum size garip gelecektir ancak site yöneticileri ve arama kalite kılavuzlarını incelemeniz Fred algoritmasından korunmak için başlangıç olacaktır.
Zayıf olan içeriklerinize dikkat etmeniz gerekmektedir. Dijital ortamda birçok site reklam göstermektedir. Ama Fred algoritmasının hedefi reklamlar değildir, sitenizdeki zayıf içeriklerdir. Bu yüzden sitenizde bulunan zayıf içerikleri kontrol ederek, düşük kaliteye sahip olanları güncellemeniz gerekmektedir. Kullanıcılara faydalı bilgiler veren içerikler her zaman en iyisidir. İçeriklerinizi güncellerken unutmamanız gereken önemli nokta; hedeflediğiniz anahtar kelimelerdeki kelime sayısıdır. Böylelikle sayfaları aşırı optimize ederek hataya düşmeden ve eksik optimizasyon yapmadan düzenlemiş olursunuz.
Belirttiğimiz tüm bu algoritmalar Google tarafında yayımlanmış en önemlileridir. Yazımızdaki bilgilerden yararlanarak, sitenizin algoritmalardan etkilenmesini önleyebilirsiniz. Google aramalarında belirli bir yere sahip olmak ve sitenizin düzeni oturdukça yükselmek için her algoritmayı yakından takip ederek, kontrolleri yapmanız gerekmektedir.
Yorum Ekle