Belirli bir hedef kitleye doğrudan ulaşmak amacıyla tanıtım, bilgilendirme ve kutlama mesajlarının toplu gönderimine e-posta pazarlaması denmektedir. E-posta pazarlaması bir diğer adıyla e-mail marketing, hedef kitleden beklenen dönüşümü almak gibi belirli hedefler doğrultusunda gerçekleştirilmektedir. Dijital pazarlama yöntemlerinin arasında en eskilerden olan ve en az maliyete sahip e-posta pazarlaması, markaların belirledikleri hedeflerde başarıya ulaşmasında oldukça büyük bir paya sahiptir.
E-Posta Pazarlamacılığı İçin Yöntemler
E-posta pazarlamacılığı yapmak isteyen markaların tüm koşulları değerlendirip doğru stratejik hamlelerde bulunarak e-posta içeriği hazırlaması gerekmektedir. Yeterli e-posta programlarına sahip olmayan firmaların gönderecek oldukları e-posta içeriklerini yalnızca bülten niteliği taşıyacak bilgilerle hazırlamaktan kaçınmalılardır. Gönderilecek olan e-posta içeriğinin sade bir bültenden farklı olması amaçlanarak hedef kitleye doğrudan hitap etmesi sağlanmalıdır. Ancak bu sayede belirlenen hedeflere ulaşılması mümkün olmaktadır.
E-posta pazarlaması yapılırken birçok firma sıklıkla gereksiz olarak nitelendirilen içeriklerin gönderimini yapmaktadır. Bu durum e-posta pazarlamasından beklenen sonuçlara ulaşılmasını engellemektedir. Gereksiz içeriklere sahip e-postaların yanı sıra potansiyel müşteri konumunda olmayan kişilere e-posta gönderiminin gerçekleşmesi de aynı olumsuz sonuçları getirmektedir. Bu durumun önüne geçmek için hedef kitle kendi içerisinde ayrıştırılmalı ve potansiyel müşteri konumunda görülmeyen kişilere e-posta gönderimi gerçekleştirilmemelidir. Aynı zamanda kişilere e-posta aboneliklerini iptal etme şansı tanınarak pazarlamanın doğru kitlelere etki etmesi kolaylaştırılabilmektedir. Web sitesinde üyelik formunda bulunan “e-posta ile haberdar et” seçeneği boş bırakılmalı, kişinin bu seçeneği kendisinin işaretlemesine fırsat tanınmalıdır. E-postaların doğru kitlelere ulaşması için çift yönlü iletişimi oluşturmak oldukça önemlidir. Bunun bir diğer seçeneği ise web sitesinde hedef kitleye uygulanacak olan öncelik e-posta adresi bilgisine ulaşmak değil, üyelik oluşturulmasını sağlamaktır. Üyelikten sonra e-posta adresi bilgisi talep edildiğinde daha verimli sonuçlara ulaşılması mümkün olmaktadır. Son olarak gönderilen her e-posta mesajında üyelikten çıkmak için bir link bulunması, kitlelerin gönderilen e-postalardan rahatsız olmasının önüne geçmektedir.
E-Posta Türleri
E-posta pazarlamasında gönderilen e-posta mesajları 2’ye ayrılmaktadır. Bunlardan ilki grup e-postaları, diğeri ise bireysel e-postalardır. Gönderilecek olan mesaj birden fazla kişiye yani belirli bir kitleye özel hazırlandıysa grup e-postası, mesajın içeriği yalnızca bir kişiyi ilgilendiriyorsa bireysel e-posta olarak nitelendirilmektedir.
Grup E-postaları
- Klasik Bültenler
Genellikle belirli sıklıkta, belirli gün veya zamanlarda gönderilen e-posta türüdür. Belirli bir zamanı olduğu için e-posta aboneliğinde olan kişiler bu tür e-postaların gelmesinden rahatsızlık duymamaktadır. Çünkü e-postanın geleceği gün veya zamanı bilmektedirler. Ancak gönderilen e-postalarda mutlaka abonelikten çıkmak için bir link bulunması gerekmektedir. Bu tür e-postaların gönderimi, marka ile müşteri arasındaki etkileşimi sürdürmeye olanak sağlamaktadır. Yani markanın kendini hatırlatması için bir yöntem olarak kullanılmaktadır. Klasik bültenler e-posta yoluyla ya da sosyal hesaplarda paylaşılabilir içeriğe sahip olmaktadır. Paylaşılabilir olması gönderilen mesajın daha geniş kitlelere ulaşmasına olanak tanımaktadır. Klasik bültenlerin kendi içerisinde 2 ayrı türü bulunmaktadır. Bunlardan ilki bilgilendirici olarak nitelendirilen belirli içerikler hakkında bilgi veya tanıtım mesajlarıdır. Klasik bültenlerde bilgilendirici e-postaların gönderimi mevcut bir hizmeti ön plana çıkartmak ya da tekrardan tanıtmak amacıyla yapılmaktadır. Diğer tür ise kampanya içerikli e-posta mesajlarıdır. Kampanya e-postalarında asıl amaç hedef kitleyi satın almaya ikna etmektir. Satın alımın gerçekleşmesi amacıyla gönderilen e-postalarda ürün incelemesi, görseli, tanıtımı, linki ve hareketi geçirici mesajlar bulunmaktadır.
- İstisnai Bültenler
Grup e-postalarının diğer türü ise istisna olarak görülen durumlarda belirli şartların açıklamasını yapmak amacıyla atılan e-postaladır. Abonelere duyuru yapmak için kullanılan oldukça etkili bir yöntemdir. Klasik bültenlerden farkı istisna durumlarda atıldığı için belirli bir zamanının bulunmamasıdır. Mağaza açılışları, yeni ürün tanıtımı, seminerler, anketler ve yarışmaların olduğu durumlarda istisnai bültenler tercih edilmektedir.
Bireysel E-postalar
- İşlemsel E-postalar
İşlemsel e-postalar karşılıklı etkileşimi kurmak amacıyla atılan yalnızca belirli bir talepte bulunan müşterileri ilgilendiren bireysel e-posta kategorisinde yer almaktadır. Satın alım gerçekleştiğinde atılan yalnızca satın alımı gerçekleştiren müşteriyi ilgilendiren bilgilendirici mesajlardan oluşmaktadır. Müşteri tarafından talep edilebilir nitelikte olması ve satışı desteklemesi gerekmektedir. Çevrimiçi alışveriş yapan herhangi bir müşterinin karşısına e-posta sipariş onayı, gönderim onayı, teslimat tarihi ve siparişi iptal etme onayı gibi içeriklerin yer aldığı e-postalar gönderilmektedir. İşlemsel e-postaların abonelik iptali için link taşımasına gerek yoktur çünkü sadece müşteri talep ettiği takdirde bu e-postaların gönderimi gerçekleşmektedir.
- Tetiklenen E-postalar
Belirli bir durum ya da olay sonucunda müşteriye belli hedefleri gerçekleştirmek amacıyla atılan bireysel e-postalardır. Bu tür e-postaların gönderiminin belirli bir zamanı olmayacağı için müşteri tetiklenen e-postalarla karşılaşmayı beklememektedir. Ancak marka yarıda kalmış bir işlemi tamamlatmak ya da kişiye özel bilgilendirme yapmak amacıyla tetiklenen e-postalar gönderimi gerçekleştirmektedir. Web sitesine üye olan kişilere atılan hoş geldiniz mesajı, bir aboneyi tekrar geri kazanmak için atılan mesajlar tetiklenen e-posta kategorisindedir. Ayrıca yarıda kalmış alışveriş sepeti ve doğum gününe özel fırsatların bilgilendirmesi, abonelik yenilemesi, yapılan alışveriş sonucunda ürün ya da hizmete ilişkin geri bildirim talebi bireysel olarak gönderilen e-postalar arasındadır.
E-posta pazarlamacılığı hakkında firmanızın ilerlemesinde katkı sağlayacak püf noktaları için bizimle iletişime geçerek, ayrıntılı bilgi alabilirsiniz.
Yorum Ekle