Dijital Pazarlamada 26 Önemli Gösterge

Dijital pazarlama dönüşümü bütün sektörlerde büyük bir değişime yol açmaya başlamıştır. Pazarlama ve dijital içerik herkesin gündemine gelmiştir. Çoğu şirket bu alanda profesyonel çözümler aramaya başlamıştır. İstenilen hedefi on ikiden vurabilecek işbirlikçiler dikkat çekmektedir. Yeni müşteriye ulaşmak, ulaşılan müşterilerinde markaya olan sadakatini artırmak oldukça önemli bir konudur. Yüksek rekabet ortamı olan bir alanda başarılı olmak analitik becerinin ve yaratıcılığı bir arada kullanıldığını gösterir. Bu konuda markanızı ileriye taşımak istiyorsanız; belirtilen tekniklere daha dikkatli yaklaşmanız önemlidir.

 

 1. Web Sitesi

Başlıca yapılması gereken dijital pazarlama işlemlerinden biri de web sitenizin olmasıdır. Web siteniz yoksa, belirli standartların üzerinde de değilse bundan sonra belirtilen hiçbir teknik işinize yaramayacaktır. Web siteniz var ise; tasarımının modern olması, mobil uyumlu olması ve açılış sayfalarının sorunsuz olması gerekmektedir.

 

2. İçerik

Dijital ortam üzerinden iletmek istediğiniz mesajların tümü içeriktir. Web sitenizin içeriğini sosyal medya, reklamlar ya da SEO ile her noktada beslemek durumundasınız. Tutarlı dönüşler alabilmeniz için yazılı ve görsel içeriklere özen göstermeniz gerekmektedir.

 

3. Yatırım Getirisi

Online pazarlama alanında çok geniş olan verilerle uğraşmanız gerekecektir. Markanın sitesinde olan faaliyetleri gözlemleme, analiz etme ve raporlama gibi işlemler başlıca uğraşlarınız arasında olacaktır. Sitede oluşan trafiğin nereden geldiğiniz takip etmeniz gerekmektedir. Bu şekilde elde ettiğiniz verileri analiz edebileceğiniz araçlara sahip olduğunuzda size talep ve satış imkanı sağlayacak imkanları getirip, iyileştirmeleri yapabilme fırsatı elde etmenizi sağlar. Sitede meydana gelen trafik yoğunluğu daha çok talep demektir. Dönüşüm oranları da elde ettiğiniz başarıyı gösterecektir.

 

4. Müşterileri Tanımak

Müşterileriniz ile birlikte yapacağınız web analitikleri, araştırmalar ve röportajlar onları daha iyi tanımanıza ve analiz etmenize yardımcı olacaktır. Aldığınız tüm veriyi aktif olarak da kullanmanız gerekmektedir. Müşterilerinizin ne tür içerikleri beğendiğini ve ilgi alanlarını bilmeden içerik pazarlamanın derinliklerine dalmak doğru olmayacaktır. İçerik pazarlama sizinle ilgili değildir, ulaşmak istediğiniz kitlelerle ilgilidir. Potansiyellerin ve müşterilerin ürünü satın almadan önce nasıl bilgiler topladığını bilmekte sizin için önemli bir durumdur.

 

 5. Satış Gelirleri

Dijital pazarlama çalışmalarınızı sunmanız için satış gelirlerinizi gösterebileceğiniz bir performans göstergesi hazırlamanız gerekmektedir. Satış gelirleri başarınızı ve başarısızlığınızı görebileceğiniz önemli bir kriterdir. Veri sunmadığınız raporlar size bir anlam ifade etmeyecektir. Bu yüzden hazırladığınız raporlarda kazancınızda artış sağladığınızın görülmesi gerekir. Böylelikle hazırladığınız raporların tümünde yaptığınız çalışmalardan hangisinin etkili, hangisinin etkisiz ve farklı olduğunu net olarak görebilirsiniz.

 

6. Talep Başına Maliyet

Dijital pazarlama çalışmalarınızın maliyetini, gelen talebi ve kazanç dengesini görebilmeniz için tablo oluşturmanız gerekmektedir. Tablo oluşturmanız halinde ‘talep başına düşen maliyet miktarını’, ‘pazarlama çalışmalarının artışta ne kadar etkiye sahip olduğu’, ‘yapılan çalışmaların maliyeti’ gibi sorulara net cevaplar verebilir, hesabınızı da aynı şekilde bilirsiniz.

 

7. Müşterinin Sitede Kalma Süresi

Müşterileriniz markanız ile ne kadar çok vakit geçiriyorlarsa o kadar iyi bir durumdur. Müşteri memnuniyetini önemsemeli, müşteri kaybınızı bilerek buna yönelik çözümler üretmelisiniz. Müşterinizin markanızla vakit geçirmesini artırmak için ürün ve hizmet kullanımına yönelik müşterilerinizin düşüncelerini öğrenmeniz en iyisi olacaktır.

 

8. Site Trafiğinde Talep Oranı

Sitenizin trafiğini incelemek istediğiniz takdirde 4 farklı noktayı kontrol etmeniz gerekecektir. Sitenizi ziyaret eden tekil ziyaretçi miktarı,  site dönüşümlerinden elde ettiğiniz nitelikli satış miktarı, site başına düşen ziyaretçi dönüşüm miktarı, kaynağa göre dönüşüm durumu dikkat edilmesi gereken noktalardır. Belirtilen verileri ölçebilmeniz için raporlarınızı kampanya bazlı oluşturmanız gerekmektedir.

 

9. Satış Miktarının Nitelikli Olması

Pazarlama çalışmaları sonucunda gelen talep kriterlere uyum sağlıyorsa ve satışa dönüşmüşse bu durum satış miktarının nitelikli olması demektir. Gelen talep satışa dönmemişse mutlaka pazarlama kanalı için geri döndürülerek, nedenlerin sorgulaması yapılmalıdır. Pazarlama kanalına geri döndürülen taleplerin mutlaka oranının bilinmesi gerekmektedir. Dijital pazarlama çalışmalarının doğrultusunda nitelikli satışların bilinmesi meydana gelen ve gelecek sorunları tespit edilmesinde etkili olacaktır.

 

10. Aramaların Organik Olması

Hiçbir dijital pazarlama yöntemlerinin etki etmeden sitenize gelen taleplere organik arama sonucu talep denmektedir. Organik aramaları takip etmeniz ve izleyebilmeniz için dört farklı yöntem bulunmaktadır. Organik aramaların sonucunda gelen talepleri miktarı, markalaştırma çalışmaları sonrasında anahtara kelimeler ile gelen talepler, organik arama sonucunda elde edilen müşterilerin sayısı, diğer terimler ile gelen taleplerin oranı belirtilen ölçüm değerleridir.

Çevrimdışı yaptığınız pazarlama çalışmaları ve SEO markanız için önemli yere sahiptir. Satış talebi almanızı sağlayacak unsurların arama motorları mı?, çevrimdışı yapılan pazarlama çalışmaları mı?, yoksa sitenizde yer alan ürün ve hizmetlerin niteliğinin iyi yansıtılması mı?  tarzındaki soruların cevabı başarınızda etkili olacaktır.

 

11. Sosyal Medya Erişimi

Markanızın bilinmesi ve sitenize ziyaretçi yönlendirmesi yapabilmeniz için sosyal medya kanalları olan Linkedin, Facebook, Twitter, İnstagram veya Google+ gibi kanalları kullanabilirsiniz. Bunun sonucunda sosyal medya erişim çalışmaları sonunda elde ettiğiniz verileri değerlendirerek, ona uygun şekilde çalışmalar yapmalısınız.

 

12. Mobil Trafik

Mobil dünya günümüzde büyük hızla gelişen ve bu gelişim karşısında mobil verileri öğrenmenin öneminin arttığı bir dönemdeyiz. Markanız için gelen mobil dönüşümlerini ölçümlemeli ve bunu yaparken hangi araçların kullanılması gerektiğini bilmeniz gerekmektedir. İlk olarak bu işlemleri yapabilmeyi kavramak adına mobil alanda etkin olabilirsiniz.

 

13. Online Reklamlar

Markanız için yapacağınız SEO ve sosyal medya en etkili ve önemli çalışmalardır. Dijital pazarlama için online reklam vermeniz ve bu reklamları yönetmeniz en önemli uygulamalardır. Bilinen banner reklamların dışında sosyal medya reklamları ve Google reklamları hedef kitlenizi genişletmenizde büyük etkendir.

 

14. E-posta Pazarlama

En etkili ve bilinen pazarlama yollarından biri de herkesin kabul ettiği e-posta pazarlamadır. Müşteriler ile sürekli iletişim kurabilmeniz ve bu iletişimin sonucunda hedef koyduğunuz pazarlama faaliyetlerine ulaşmanız için mutlaka kullanılması gereken araçlardandır.

 

15. İzleyin, Ölçün ve Optimize Edin

İyi bir içerik üreterek pazarlama için güncel haberler, web analitikleri, sosyal medya ve dönüşüm verilerini izlemek oldukça önemlidir. İçeriklerin performansının optimizasyonu, yaratıcılık, mesajın iletilmesi, çağrı için plan yapma, uygulama ve sonrasında performans süreçlerini izlemeniz gerekmektedir.

 

16. Çoklu Kanallar İçin İçerik Planlama

Tek kanaldan pazarlama yapmanın satış döngüsü boyunca müşterilerinizin ne şekilde hareket ettiğini gözlemleyince dezavantaj olduğunu görebilirsiniz. Günümüzde tüm müşteriler birden fazla kanal aracılığıyla bilgi almaktadır. Çoklu kanal kullanmanız müşterilerinizin nerelerden arama yaparsa yapsın iyi bir marka olarak sizi bulmasını sağlamaktadır.

 

17. Liderleri Takipte Kalın

Başarılı içerik pazarlama programı hazırlayabilmek için bu sürece gereken önemin verilmesi gerekmektedir. Bunun için öncelikle başarılı paylaşımlar yapıp, içerikleriyle öne çıkan siteleri gözlemleyin. İçerik planlama ortam ve içeriklerin alternatiflerinin bir araya gelmesiyle oluşmaktadır. İçerik üretmek için düzenli olarak içeriklerin belirlenmesi, yeni hedeflere uygun olarak düzenlenmesi gibi kararların dikkatle yapılması gerekmektedir.

 

18. İçeriklerin Sunumuna Karar Verme

Kaliteli ve iyi içerik üretmek için nitelikten kesinlikle ödün vermeyin. İçerik pazarlama stratejisi için sayfa sayfa blog yazılardan daha etkili olabilmektedir. Bazı durumlarda farklı açılardan bakmak farklı görüşler kazanmanızı sağlayabilir. İçerikleri nasıl değerlendirmek gerektiğine kadar verebilmek önemli bir konudur.  İçerik belirlerken bir içeriğin özelliklerine göz gezdirerek bile bu kararı verebilir ve etkin şekilde kullanabilirsiniz.

 

19. İçerikte Fotoğrafın Etkisi Unutmayın

İçerik düzenlerken görsel olarak da bu içeriği desteklemeniz paylaşımınızın en önemli kısmını oluşturmaktadır. Uzun bir makale paylaşımı yapacağınız zaman okuyucularınızın sıkılmaması ve nefes alabilmesi için görsel eklemeniz dikkat döngüsünü uzatmaktadır. Vereceğiniz mesajı eğlenceli ve açık içeriklerle paylaşarak müşterilerinize şaşırtabilirsiniz.

 

20. Mecralar İle Uyumluluk

Paylaşacağınız içeriğin mecralar ile uyumlu bir dizayna sahip olması gerekmektedir. Laptop, retina ekranlar, akıllı telefonlar ve tabletlere göre uyumlu olmalı ve düzgün görülmelidir. Günümüzde birçok kişi e-mail ve sosyal medya takibini akıllı telefonlarından incelemektedir.

 

21. Video İçerikleri

Sosyal medya sitelerine giriş yaptığınızda birçoğunda video içeriklerinin fazla olduğunu göreceksiniz. Özellikle Snapchat, İnstagram, Facebook ve Twitter’da paylaşılan kısa hikayeler birçok kişinin takip ettiği içerikler haline gelmiştir. Mobil cihazların özelliklerinin artması ve pazarın büyümesi ile de bu paylaşımlar herkesin dikkatini çekmektedir. Reklamlarınıza video içeriklerini dahil etmediğinizde pazarda geride kalmış olursunuz.

 

22. Etkileşimli İçerik

Birçok yerde sık görmeye başladığımız kişilerin dikkatini çeken ve bakma dürtüsü uyandıran ‘Hangi süper kahramansınız?’, ‘Ne zaman evleneceksiniz?’ başlıklı kısa testler dijital alanda oldukça kullanılan reklama yönelik olarak özelleştirildiğinde de kullanılabilmektedir. Kullanıcıların bu tarz testlerle etkileşime girdiği ve okuduklarından daha fazla etkilendikleri görülmektedir. İnternet üzerinde bir içeriği okuyup, videoyu izleyene kadar kullanıcılar birçok reklama maruz kalmaktadır. Bu yüzden kullanıcıların aktif olduğu anketler ve testlerin olduğu içerikler olduktan büyük önem taşımaktadır.

 

23. Kişiselleştirilen İçerikler

Kullanıcılar internette vakit geçirirken birçok reklamla boğuşmaktadır. Bu yüzdende markanız için yapılan reklam kampanyasına gelene kadar kişinin dikkati dağılmış oluyor ve içeriğiniz kullanıcının aklında kalmıyor. İlgi alanları ve etkinliklerin izlenebilmesi, tüketici alışkanlıkları gibi durumların tespit edilebilmesi ile reklam deneyimleri kişiselleştirilebilmektedir. Bu şekilde ilk uygulanma anında daha fazla çalıştırmayı gerektirse de ileri vadede kaliteli dönüşler ve faydalar sağlayacağı kesindir.

 

24. Etkileyiciler (Influencers)

Etkileyiciler günümüzdeki dijital reklamcılık çağında takipçisi fazla olan ve inşa ettiği güven sayesinde müşteri çekme bakımından oldukça etkili olmaktadır. Etkileyiciler günümüzde yapılan geleneksel kampanyalar dışında sevdikleri sosyal medya platformunda bir ürün hakkında bilgi verirler. Bu durumda deneyen bir kişinin deneyimi olduğunda oldukça tutulmakta ve kısa sürede hızlı takipçi oluşturabilirler. İyi bir etkileyici ile çalışmak dijital reklamcılık alanında hızlı yükselme demektir.

 

25. ChatBot

Günümüzde Microsoft’un yaptığı Clippy’den sonra Chatbot’larda aynı şekilde yükselişe geçmiştir. Eylül 2016 yılında başlatılan ve gönderilen iletileri yorumlamak, okumak ve buna uygun şekilde cevap önermek; chatbot mesajlaşma platformunu ortaya çıkardı. Böylelikle tüm firma sahipleri müşterileri ile 24 saat iletişimde kalarak, kişiselleştirilmiş bir iletişim deneyimi sunmaktadır. Bu şekilde uygulanan otomatik yanıtlama sistemi ile büyük bir data, Pazar stratejisi ve güncelleme sağlayarak reklamcılığın potansiyeli artıracaktır.

 

26. Engellenen Reklamlar

Birçok masaüstü ve mobil web kullanıcısı bulunmaktadır. Bu kullanıcılarda çoğu zaman görüntülenen reklamların engellenmesi için reklam engelleme teknolojisi kullanmaya başlamıştır.   Ancak böyle bir teknolojiye üzülmek yerine tüketicilerin görmek istediği şekilde içeriklerin yaratılması ve sonuç odaklı çalışılması gerekmektedir. Markanızın etkisinde artış ve daha çok müşteri kazanmak bir firmanın üstesinden gelmesi gereken önemli adımlardandır. Pazarlama konusunda güçlü ve başarılı bir girişim yapabilmeniz zamanın trendlerine ve bu trendlerin gelişimine bağlıdır.

 

Sizlerde dijital pazarlama alanında güç kazanarak, markanızı tanınır hale getirmek istiyorsanız; belirtilen tüm bu içerikler konusunda harekete geçmeniz gerekmektedir. Ancak bu şekilde birçok markanın bulunduğu internet dünyasında ayakta kalabilirsiniz.

 

Leave a Reply