SEO’nun Anahtarı İçerik Pazarlaması

Dijital iletişim sürecinin olmazsa olmazı içerik pazarlaması, markaların hedef kitlesine ulaşması için gerekli çalışmaların uzmanlar tarafından çeşitli yöntemlere göre yapılmasıdır. Hedef kitlenin zihnine etki etmeyi amaçlayan ve markanın çıkarı doğrultusunda yönlendirmeler yapan içerikler, dijital ortamın hammaddesi sayılır niteliktedir. İçerik pazarlaması SEO çalışmalarıyla güçlendirilerek kullanıcıya sunulduğu takdirde marka adına olumlu getirileri bulunmaktadır.

SEO çalışmaları dijital ortamdaki mecraların genişlemesiyle değişiklik ve gelişmeler göstermektedir. Ancak temel alınan SEO kuralları günümüzde hala etkisini sürdürdüğü için uygulanmaya devam edilmektedir. SEO’nun başarılı bir şekilde uygulanması için öncelikle içeriğin özgün olması ve kullanıcı odaklı hazırlanması gerekmektedir. Kaliteli ve kalıcı dış kaynaklara bağlılık içerik oluşumunda hala değer gören bir diğer önemli noktayı oluşturmaktadır. Ayrıca markanın sahip olduğu web sitesinin teknik yapısı özenle hazırlanmakta, hataların kontroller ile düzeltilebilmesine olanak tanınması sağlanmaktadır. Son olarak, içerik oluşumunda anahtar kelime seçimindeki titiz çalışmalar SEO’nun olumlu getiriler sağlamasındaki en önemli konumdadır.

Arama Motorundaki Gelişmeler

  • Anlamsal Aramalar

Dünya genelinde internet kullanıcıları tarafından en fazla tercih edilen arama motoru Google, sürekli kendini geliştirmek için iyileştirme çalışmalarını her geçen gün devam ettirmektedir. Detaylı çalışmalar ile sürekli algoritma geliştiren Google, kullanıcı dilinden anlamayı ve kullanıcıya en kolay şekilde hizmet almasını sağlamayı hedeflemektedir. Anahtar kelimeleri kendi içerisinde çözümleyerek kullanıcıya arama yapmak istediği konu hakkında sonuçları listelemesi sunduğu hizmetin kolaylaştığını göstermektedir. Yani bir konu hakkında bilgi almak isteyen internet kullanıcısı, o konunun ana hatlarını oluşturan kelimeleri seçmesi Google’ın doğru sonuçları listelemesi için yeterlidir. Google, kullanıcının semantik yani anlamsal olarak ne aramak istediğini çözümleyerek kullanıcıya hizmet vermektedir.

  • Sesli Komut Sistemi

Akıllı cihazların kullanımının artmasıyla arama motorlarının mobil üzerinden kullanımı yaygınlaşmaktadır. Bu durumun farkında olan arama motorları, akıllı cihazların sunduğu hizmetin gerisinde kalmamak için gerekli çalışmaları yürütmektedir. Masaüstü bilgisayar kullanımının geride kalmasıyla klavye kullanım oranı da günden güne azalmaktadır. Arama motorları, akıllı cihazların sunduğu sesli komut sistemine ayak uydurmak adına aramalarında sesli komut özelliğine önem verir hale gelmiştir. Bu durum doğrudan, SEO çalışmalarında yapılan anahtar kelime tercihlerini etkilemektedir. Yani, içerik oluştururken seçilen anahtar kelimeler yalnızca yazılı metni baz alarak değil sesli komut sisteminde aratılması ön görülen kelimelere göre de şekillenmektedir.

  • Mobil Öncelikli İndeksleme

Google tarafından geliştirilen bir diğer algoritma ise mobil öncelikli olarak indeksleme ve sıralama özelliğidir. Mobil kullanımın artmasına bağlı olarak Google, kullanıcılar tarafından ziyaret edilen sayfanın mobil sürümünün dikkate alınacağı yönünde değişiklik uygulamaktadır. Arama motorunda aratılan kelimeler HTML altyapısına göre konumlandırılmaktadır ve öncelik mobil üzerinden yapılan aramalara verilmektedir. Bu yüzden mobil öncelikli indeksleme çalışmalarına önem verilmesi stratejik açıdan SEO çalışmalarını etkilemektedir.

Dijital Uzmanlar Açısından Gelişmeler

Teknolojik yeniliklerin artmasıyla dijital pazarlama uzmanlarına düşen sorumluluklar fazlalaşmaktadır. Gelişmeleri yakından takip etmesi gereken dijital uzmanlar, yeniliklerin SEO çalışmalarındaki etkilerini analiz edip buna uygun çalışmalar yürütmelidir. İçerik pazarlamasına daha fazla önem vererek, kullanıcı adına düşünüp buna göre iyileştirmeler yapmalıdır. İnternet kullanıcılarının arama yapma yöntemlerine göre yeni stratejik hamleler geliştirilmeli, kullanıcının içeriğe bağlı kalması sağlanmalıdır. İçerikte ilgi çekicilik ve bilgi açısından yeterlilik olduğundan daha önemli bir konuma erişmiştir. Dijital uzmanların bunun bilincinde olup içerik planlamalarını belirli kıstaslara göre şekillendirmelidir. Ayrıca içerikte güncellik, arama motorlarında üst sıralarda yer alabilmek için uzmanlar tarafından daima takip edilmesi gereken önemli bir konudur.

İçerik Pazarlamasının Önemi

Dijital ortamda hedef kitleye sunulacak olan içeriğin en faydalı hale getirilmiş şekilde yayınlanması kullanıcılar tarafından tercih edilme oranını arttırmaktadır. Arama motoru sonuçlarında popüler konumlarda yer almak için içerik pazarlaması oldukça önemli bir boyut kazanmış durumdadır. SEO çalışmalarının yapılan yeniliklere göre takibi, içeriğin ön plana çıkması için olmazsa olmazıdır. Kullanıcıyı tatmin edici içerikler üretmek, arama motoru tarafından kabul gören bir durumdur. Ancak kullanıcıyı yanıltıcı spam tarzı içeriklere yer verilmesi arama motorunun filtresinden geçememekte ve kullanıcıya ulaşması engellenmektedir. Yani kullanıcı beklentilerine önem vererek içerik pazarlaması yapmak, arama motorundan tam not alarak sonuçlar arasında üst sıralara erişmeyi sağlamaktadır.

Markanızın hedef kitlesine ulaşabilmesi için uzman ekibimiz ile iletişime geçebilir, doğru şekilde ilerlemek için ayrıntılı bilgi alabilirsiniz.

Leave a Reply