Raporlama ve analiz araçları, SEO kampanyalarının önemli parçalarından biridir. Müşterilerinize sunduğunuz hizmetin ne derece katkı yapıp yapmadığını, analiz araçlarına başvurarak görebilirsiniz. Bu başvuruların sonucunda kampanyalarınızın yeterliliğini de keşfetmiş olursunuz.Bununla beraber SEO raporlama alanı mayınlı arazi olarak kabul edilir. Birbirinden değişik araçların varlığı, elinizdeki verilerin anlaşılmaması ve müşterilerinize sunduğunuz verilerin büyük bir olasılıkla anlamayacak olması karşınıza çıkabilecek genel sorunlardır. Bu sebeple doğru araçlar ile uygun raporları hazırlamak çok önemlidir.
SEO rapor ve analiz çalışmalarına başlarken, ilk noktanız Google Analytics olmalı. Özellikle dönüşümler ve trafik verileri konusunda bu araç oldukça yeterlidir. Fakat başlangıcınızın burası olması, son durağınızın da burası olacağı anlamına gelmez.
Bir raporlama ve analiz aracı araştırırken, yoğunlaşmanız gereken tek nokta sıralamalar olmamalı. Sıralamaları geliştirmek çok önemli olsa da ciddi SEO profesyonelleri, daha detaylı bilgi veren araçları kullanmayı tercih eder. Bu yüzden devam ettirdikleri kampanyaların başarılı olma ihtimalleri yükselir.
Sizler için hazırladığımız bu yazıda ücretli ve ücretsiz birçok SEO analiz ve raporlama aracına değineceğiz. İlaveten pazarlama alanına da geniş bir sayfa ayıracağız. Yalnız SEO alanına odaklanmak, çoğu zaman sınırlayacağı olabildiğinden dolayı büyük resme odaklanmanın her zaman daha yararlı olduğunu düşünmekteyiz.
Ücretsiz Araçlar
1- Arama Konsolu
Arama konsolu, Google tarafınca sunulmuş önemli bir site yöneticisi araçlarından biridir. Bu araçtan yararlanarak yapılandırılmış veri sorunlarını, site hatalarını, güvenlik problemlerini, HTML iyileştirmelerini ve tarama hatalarını görebilirsiniz.
Bütün bunlara ilave olarak bir site için arama istatistiklerini incelemek için bu araç oldukça kullanışlıdır. Bir siteyi bulurken kullanılan en ilgi çekici arama terimlerinin ne olduğunu görmek ve tıklama bilgilerini almak için bu araçtan faydalanabilirsiniz. Bilgiler size yol gösterecek kadar nitelikli olsalar bile gerektiği kadar detaylı değiller. Sözün özü bu araç tamamen ücretsiz ve kesinlikle kullanılmalı.
2- SEO Analyzer
SEO Analyzer aracı, Neil Patel tarafından tasarlanan çok yararlı bir araçtır. Bu araç ile birlikte sitenin ortalama SEO performansı hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz. Ücretsiz SEO araçlarından elde ettiğiniz tüm bilgileri sunan bu araç, özellikle anahtar kelime analizi, site için sorunlar ve linkler gibi hususlara odaklanır.
Siteyi analiz ettiğiniz zaman bu araç size düşük, orta ve yüksek öncelikli olmak üzere sınıflandırılmış bir şekilde teklifler sunar. Burada yer alan püf noktaları genel bilgilerden oluşuyor olsa bile çok kullanışlı olduğunu söyleyebiliriz. Bununla beraber sitenize genel bir bakış atmak isterseniz bu araç oldukça yardımcı olacaktır.
3- Seoptimer
Birçok özelliği SEO Analyzer aracına benzeyen bu araç anlaşılabilir ve basit bir şekilde web sitenizi incelemenize yardımcı olur. Bu araçta yer alan kategoriler SEO, sosyal, kullanılabilirlik, güvenlik ve performans gibi bölümlere özgüdür. Sitenizi bu konularda analiz ettirmeyi düşünüyorsanız, bu ücretsiz araçtan mutlaka yararlanmanız gerekir.
Seoptimer, web sitenizin bütün önemli hususlarını inceler. Diğer bütün ücretsiz araçlarda olduğu gibi bu araç da hızlı bir şekilde izlenim ve analiz verilerini size sunar. Sunulan bütün bu veriler, kullanıcı dostu bir şekilde size aktarıldığı için web sitenizdeki sorunları görmeniz oldukça basittir.
Ücretli Araçlar
1- Woorank
Woorank’ın ücretsiz sürümü olsa da sınırlı sayıda sonuç sunar. Woorank’ın ücretli sürümü web sitenizi detaylı bir şekilde analiz ederek, site içinde yapılması gereken iyileştirmeler hususunda size bazı öneriler sunar.
Bu aracı diğer basit site kontrolü yapan araçlardan ayıran en büyük özelliklerinden birisi dönüşümleri ve trafiği arttırmak için sizlere çok değerli püf noktaları sunmasıdır. Dönüşüm oranlarının fazla olması ile her SEO kampanyasının daha başarılı olabilmesini sağlar.
Woorank size birtakım hedefler belirleme ve raporları bu şekilde inceleyebilme fırsatı sunar. Ortada hedeflerin olması, her zaman daha etkili bir şekilde hareket etmeyi sağlayacaktır. Özellikle bir müşteri için SEO kampanyası yapıyorsanız, bu verilerden yararlanmak sizin için daha önemlidir. Müşteriler çoğu zaman SEO verileri ve terminolojisi hakkında bilgi sahibi olmadıkları için eldeki sonuçların en doğru ve anlaşılır bir şekilde paylaşabilme potansiyeline sahip olmalısınız.
2- SEMRush
SEMRush, her alanda kullanılan son derece önemli ve yararlı bir SEO aracıdır. Raporlama bakımından analiz edecek ve derinlemesine bilgiler sunar. Bu araç site içi SEO kontrol mekanizması ile aynı zamanda sizin arama motorundaki sıralamanızı takip ederek yardımcı olur. SEMRush, en ince ayrıntısına kadar izlenimlerini ve tavsiyelerini size sunar. Böylelikle sitenizde yapılması gereken geliştirmeleri yapmanıza yardımcı olur.
Bunlara ilaveten, raporlama aracından yararlanarak sürükle-bırak biçiminde kolayca raporlar oluşturabilirsiniz. Kısa bir zaman içinde hazırlanan son derece anlaşılır bilgiler oluşturmak istiyorsanız, aracın bu özelliklerinden de yararlanabilirsiniz.
3- Majestic SEO
Link oluşturma çalışmalarınızı bir üst seviyeye çıkartmayı düşünüyorsanız, Majestic SEO size yardımcı olabilecek araçtır. Bu araç ile birlikte detaylı link analizi yapılır. Ayrıca Citation Flow ve Trust Flow gibi popüler ölçümlerden yararlanabilirsiniz. İlaveten çapa metni analizi, link karşılaştırma ve link geçmişi gibi çeşitli raporlara ulaşmanız mümkündür.
Majestic bu piyasadaki en büyük oluşumlardan biri olarak karşımıza çıkmaktadır. Burada yaptığınız analizler ışığında kapsamlı ve isabetli verilere ulaşılır. Raporlama ve analiz bakımından düşünecek olursak, araç maalesef bu konularda beklentileri karşılamakta yetersizdir. Fakat özellikle link analizi konusunda yardıma ihtiyacınız varsa, Majestic SEO aradığınız bütün özelliklere sahiptir.
4- Raven Tools
Birçoğunuz için her ay manuel olarak SEO raporu hazırlamak tam bir işkencedir. Elbette çalışma grubunuzda bulunan kişiler, ortaya sunduğunuz kampanyanın ilerlemesi ile ilgilenebilmek için bu raporlara ihtiyaç duyarlar. İşte bu hususta Raven Tools bir adım öne çıkmaktadır.
Raven Tools sizlere otomatik olarak rapor hazırlama olanağı sunar. Raporlar mükemmel görüntüsü ve detayları ile size ihtiyaç duyduğunuz her şeyi sunar. Raporlama ile birlikte SEO bakımından da yaşadığınız sorunları tespit eder ve düzeltmeniz için size birtakım fikirler sunar. Bu araç Majestic ve Moz tarafınca paylaşılan link verilerine de ulaşabilir.
Raven Tools aracının yetersiz kaldığı tek nokta, anahtar kelime sıralama takibi konusudur. Raporlar epey bir ilgi çekici olsa da bu hususta sizlerle paylaştığı verilerden memnun olmayabilirsiniz.
5- Moz Analytics
Diğer bütün araçlarda olduğu gibi bu arayüzde kullanıcı dostudur. Karışık olmayan, kapsamlı ve ilgi çekicidir. Bazı SEO araçları son derece sıkıcı ve karışıktır. Kendine has güzel bir görselleştirme ile verileri sunan Moz Analytics, herkese hitap edebilen bir araç olmayı başarmıştır.
Open Site Explorer aracından elde edilen bilgilerin hepsi, gerçekleştirilmekte olan SEO kampanyaları için son derece önemli performans ile ilgili verilerdir. Burada bulabileceğiniz verilerin tamamı detaylı olacaktır. Ancak Moz yeni linkleri bulabilme konusunda biraz ağır kalabileceğinden dolayı, sadece bu araç ile çalışmanız önerilmez.
6- Geniş Pazarlama Araçları
SEO çalışmalarının en önemli pazarlama çalışmalarının bir ayağı olduğunu unutmamak gerekir. Her ne kadar SEO analiz ve raporlama araçları yeterince kullanışlı olsalar bile, çok daha kapsamlı sonuçlar elde edebilmek için geniş pazar araçlarından da yararlanmak gerekir.
SEO hedefleriniz, genel işletme hedefleriniz ile uyumlu olabildiği sürece kampanyalarınız başarılı olacaktır. Site performansı, e-posta pazarlama ve sosyal medya gibi alanları da etkileyecektir.
Yürüttüğünüz kampanyalardan çıkan sonuçları daha detaylı bir biçimde incelemek istiyorsanız, aşağıdaki araçtan faydalanabilirsiniz.
7- Hotjar
Bu araç dönüşüm hunileri, ısı haritası, form analizleri ve kayıtlar gibi niteliklerden faydalanarak, ziyaretçilerin sitenizde nasıl gezindiğini anlamanızı sağlar. SEO uzmanları sitenize ziyaretçileri getirebilir fakat bu yeterli değildir. Çünkü ziyaretçilerinizin memnun kalmaları ve akabinde siteye tekrar gelmesi sağlanmalıdır.
Ziyaretçilerin web sitenizde nasıl dönüşüm gerçekleştirdiği ve hangi alandayken ayrıldıklarını kontrol etmek için bu araçtan yararlanabilirsiniz. Elde ettiğiniz verileri SEO kampanyalarında kullanabilir ve ziyaretçilerin geri dönüş oranlarını paylaşabilirsiniz.
9- Sosyal Raporlama Araçları
Sosyal medya ve SEO birbirleri ile bağlantılı gözükmeseler bile, bunlar birbiri ile uyumlu bir şekilde çalışmakta da ve sonuçları da birbirleri ile alakalıdır. SEO kampanyasına devam ederken her zaman detaylı sosyal medya yönetimi gerçekleştirmeye özen göstermelisiniz.
Her pazarlama kampanyasının içinde, marka bilinirliğini arttırmak yer almalıdır. Bu yüzden raporlama yaparken, çalışmalarınızı detaylı bir şekilde incelemelisiniz. SEMRush gibi ücretli araçlarda bulunan sosyal analiz entegrasyon özelliklerinden faydalanarak, bütün analiz bilgilerini tek bir yerde görebilirsiniz. Bununla beraber, bütün sosyal medya uygulamalarının sunduğu ve kendilerine özgü analiz araçlarından da faydalanmayı unutmayın.
Her ne kadar bütün araçları kullanmak yararlı gibi gözükse de burada önemli olan konu, raporların sonucu doğrultusunda dönüşümleri yükseltmektir. Yukarıda yer alan araçlardan yararlanarak, raporlarınızı güçlü bir şekilde oluşturur ve istediğiniz yüksek dönüşüm oranına kavuşabilirsiniz.
Yorum Ekle