Bir işletmenin varlığını devam ettirebilmesi için olmazsa olmazların başında gerçekten iyi harcamalar yapan müşterilere sahip olması gerekmektedir.
Sonuçta bu harcamalar ile siz büyüyecek ve ilerleme kaydedeceksiniz. Aynı zamanda potansiyel müşteriler, yeni müşterilerin de sizleri tanıyabilmesi için ekstra bir kanal görevi görecek ve bu kitlenizin büyümesi için ekstra bir araç işlevi de görecektir.
Bu aşamada işletmelerin yeni müşteriler yaratabilmeleri ve bu müşterilerin de sepetten dönemden sizin hizmetlerinizden faydalanmaları gerekmektedir. Bu yazımızda sizler için bununla alakalı birkaç ipucundan bahsedeceğiz.
1 – Başlangıç Noktanız Var Olan Müşterileriniz Olsun
En iyi müşteri var olan müşteridir deyiminin burada altını çizmek gerekiyor. Yeni müşteriler edinmek için ilk aşamada çok fazla aceleci davranmamanızda yarar vardır. Önceliği mevcut müşterilerinize verdiğiniz takdirde, getirisi mevcut müşteri aramak için gereken zamandan daha az olacaktır ve verimi de tam aksine daha yüksek olacaktır.
Bunun için mevcut müşterilerinize mail yolu ile yeni kampanyalarınızı sunabilir, alışveriş sonrası geri dönüşler yaparak onları önemli hissettirebilir ve en önemlisi size potansiyel müşteriler yaratmaları için onları teşvik edebilirsiniz.
Bu konuyu biraz daha açmak gerekirse, mevcut müşterilerinize ulaşarak; ‘kampanyamızı arkadaşlarınızda paylaşın, %10 indirim kazanın’ şeklinde mailler atabilir, onları sizin pazarlama elemanınız gibi çalışmaya teşvik ederek yeni müşterilere ulaşma işini hızlı ve ucuz bir şekilde halledebilirsiniz.
Yine yeni müşterilere ulaşabilmek için kullanabileceğiniz en etkili mecralardan biri de sosyal medyadır. Sosyal medya üzerinden ‘Sizi bekliyoruz’, ‘Müşterimiz Olma Ayrıcalığına Erişmek İster misiniz?’ Şeklinde aslında müşteri sıkıntısı çektiğinizi hissettirmeden, mevcut potansiyelleri aktif hale getirebilir ve kısa sürede müşteri kitlenizi genişletebilirsiniz.
2 – Yeni Bir Müşteri Ağı Keşfedin
Eğer yeni müşteriler bulmak konusunda zorluk çekiyorsanız yapmanız gereken en temel ve en etkili şeylerden biri de müşteri ağlarınıza bir yenisini daha eklemek olacaktır.
Yeni kanallara açılmak demek yeni hedef kitleler belirlemek ve aynı zaman da bu yeni hedef kitlelere ulaşarak mevcut müşteri kitlenizi geliştirmek demektir. Bunun için başlangıç olarak çeşitli blog sayfaları ile anlaşabilirsiniz.
Blog sayfalarında hizmetleriniz ile alakalı yazılar yayınlatabilir, o blog kitlesinden kendi payınıza düşeni çekmeye çalışabilirsiniz.
Ayrıca girmediğiniz sosyal medya mecrasının bulunmaması gerekiyor. Eğer yoğun sosyal medya sitelerinden herhangi birinde hesabınız yoksa, hiç vakit kaybetmeden bir profil oluşturmalı ve kendinizi göstermelisiniz.
Kendi web sitenizin blog kısmını da değerlendirmeye almak oldukça faydalı olacaktır. Burada müşterileriniz için güncel ve faydalı içerikler yayınlayarak potansiyel müşterilere daha çabuk ulaşabilirsiniz.
3 – Onboard Materyallerinizi yenileyin
Sizi keşfeden ve ziyaret eden müşteriler için vitrininizi her zaman güncel ve akıcı tutmalısınız. Bunun için fiziki çalışma ortamınızdan, kullandığınız web sitenizin içeriğine kadar büyük bir değişim içerisine girmeniz gerekebilir. Fakat bu yeni müşteriler çekmek ve mevcut müşterileri aktif hale getirmek için inanılmaz bir yoldur.
Bunun için Web sitenizin sizi gerçekten doğru bir şekilde yansıtıp yansıtmadığından emin olmanız gerekiyor. Daha sonra tüm içeriğinizin ve sosyal hesaplarınızın tutarlı ve yeterince aktif olduğu konusunda da şüphelerinizin olmaması iyi olacaktır.
Ayrıca iletişim bilgilerinizin güncel ve bulunabilir olduğundan emin olmanız gerekiyor. Bu sayede müşteriler sizlerle iletişime geçtiğinde hem onlara yardımcı olabilir, hem de yeni kampanyalar için onları bir köşeye not edebilirsiniz.
Aynı zamanda bu tip atılımlar ne kadar kurumsal bir yapıya sahip olduğunuzu gözler önüne serebileceği gibi, güvenilir olduğunuzun da altını çizecektir.
Yorum Ekle