Sunduğunuz ürün veya hizmeti internet ortamında müşterilerinize ulaşılabilir yapabilmek için 2019’da Google aramalarında yapılacak olan değişikliklere uyum sağlamanız gerekmektedir. 2019’da SEO çalışmalarınızı geliştirerek ve Google’ın sunduğu değişikliklere adapte olarak bilinirliğinizi dolayısıyla satışlarınızı ve elde edeceğiniz karı arttırabilirsiniz.
Kullanıcıların yapmış olduğu arama sonuçlarını Google’ın nasıl belirleyeceği konusunda birçok algoritma geliştirilip, değiştiriliyor. Algoritmaların değişmesi web sitesi sahiplerinin yapması gerekenleri belirliyor. Aslında sürekli olarak olması gereken, web siteniz için en iyi çalışma planının hazırlanması ve SEO sistemiyle yürütülmesidir. Bu sayede değişim ve gelişimlere kolayca ayak uydurabilir Google aramalarında yapılan değişiklilere karşı web sitenizi ön plana çıkartabilirsiniz.
Geçmiş zamanlarda olduğu gibi 2019’da da arama sonuçları arasında en üst sıralarda yer almanız işletmeniz açısından belli bazı olumlu sonuçlar getirecektir. Google’ın sürekli değişen algoritmaları ve geliştirilen yüzlerce kurallarına uyum sağlamak elbette ki sanıldığı kadar kolay değil. Ancak arama motoru optimizasyonu için yapılması gerekenler kavrandığı ve uygulandığı sürece web sitenizin üst sıralarda yer alması kaçınılmaz bir sonuç olacaktır.
Google aramalarında yapılan değişikliklere uyum sağlamak için değişmeyen birkaç SEO trendlerine önem verilmeli ve çalışmalar bu maddeler üzerinden yürütülmelidir.
Kaliteli İçerik
2019’da SEO sistemine bağlı kalarak içerik üretirken öncelikle üreteceğiniz içeriğin kaliteli bir içerik olmasına özen göstermelisiniz. Kaliteli içerik üretmek, kullanıcıya özgün ve yararlı bilgiler sunmaktan ibarettir. İçeriğinizde net ve kesin anlatımlar yer almalı, anahtar kelimeleri yığarak internet kullanıcılarına içerik kalabalığı sunmamalısınız. Bu sayede kullanıcı aradığını kolayca bularak, üretmiş olduğunuz kaliteli içerikten memnun kalacaktır. Google’da kullanıcı deneyimlerini baz alarak web sitenizin üst sıralarda yer almasını sağlayacaktır.
Sayfa Hızı
Gelişen teknolojinin bir sonucu olarak internet kullanıcıları artık istedikleri web sitelerine erişim konusunda hıza alışmış durumda. Her geçen gün kullanıcılar biraz daha fazlasını beklemekte ve bu yüzden sayfanızın açılış hızınızın yavaşlığıyla kullanıcıyı kaybedebilirsiniz. Gerekli iyileştirmeleri sürekli olarak yaparak ve ölçümleyerek sayfanızın hızlı şekilde açılmasını sağlayabilirsiniz. Google’ın Page Speed Insights aracını kullanarak ya da farklı sayfa hızı analizi için araçlar kullanarak ölçümlerinizi yapabilirsiniz.
Mobil Kullanılabilirlik
Masaüstü olarak tasarladığınız web sitesini aynı zamanda mobil uyumlu olacak şekilde uyarlamalısınız. Yapılan araştırmalar sonucunda kullanıcıların mobil üzerinden daha fazla arama yaptıkları ve satın alım gerçekleştirdikleri saptanmıştır. Bu yüzden web sitenizi mobil cihazlar için optimize ederek kullanıcıya sunmalısınız.
Google Arama Sonuçlarında Değişecek 5 Şey
Future of Search başlıklı Google tarafından düzenlenen basın toplantısında Google’ın geleceği adına yapılacak değişiklikler ve yenilikler belli oldu.
-
Keşfet
Google, kullanıcıların yaptığı aramalarda her 8 aramadan en az 1’inin önceden yapıldığını saptamıştır. Kullanıcıların ilgi alanlarına göre genellikle aynı tür aramalar yaptıklarını ve bu yüzden artık kullanıcıya göre arama sonuçlarını öne çıkaracağını açıklamıştır. Yani Google yeni bir tasarımla kullanıcıya geçmiş aramalarına göre “Discover” menüsü sunacaktır.
-
Eski Aramaları Hatırlatma
Google yapılan her aramayı kaydetme özelliğine sahiptir. Kullanıcıların önceden yaptığı aramaları karşısına çıkartmak için yeni bir kısım sunuyor ve bu sayede kullanıcılar geçmişte hangi sayfalara tıkladıklarını görebiliyorlar. Eğer ki önceden buldukları sonuçlara ulaşmak istiyorlarsa “history” bölümünü ziyaret etmelerine gerek kalmadan arama sonuçlarının en tepesinde görebilecekler. Bu özellik istenirse kapatılabilecektir.
-
Dinamik Organizasyon
Kullanıcılar Google’da her şey hakkında arama yapabiliyor ve Google yapılan aramaları kaydedebiliyor. Bu sayede Google geliştirdiği sistemle, kullanıcının karşısına daha arama işlemini tamamlamadan bir sonraki arama için başlık önerileri sunabilecektir.
-
Koleksiyonlar
Google, kullanıcıların yaptığı arama sonuçlarını kaydedebilmeleri için farklı bir tasarım sunacaktır. Kullanıcıya daha fazla bilgi sunmak ve aramalarını derinleştirebilmek için Google kaydedilen başlıklar üzerinden önerilerde bulunacaktır.
-
Hikayeler
Yapay zeka üretimi olarak arama sonuçlarına ilişkin hikayeler kullanıcıya sunulacaktır. Örneğin bir ünlü ile alakalı yapılan arama sonuçlarında o ünlünün fotoğraf, video ve makale gibi görsel ve yazılı belgeleri kullanıcıya hikaye şeklinde aktarılacaktır.
2019 yılında Google aramalarında yapılan değişiklikler ile web sitesi sahibi işletmelerin aramanın geleceğine uyum sağlaması beklenmektedir. 2019’da web sitenizin kullanıcılar tarafından tercih edilmesi ve kar elde etmesi, SEO trendlerine bağlı kalınarak ve Google değişikliklerine adapte olunarak gerçekleşecektir.
Yorum Ekle